Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Kesinambungan Kisah Itu


Kepada yang sudah membaca, pasti sudah tau ceritanya. Entri yang ibu taip mengenai satu kisah ala-ala seram.

Sila baca Apakah Makhluk Itu


Ogos 2009, bermulalah kisah suka duka ibu di tempat kerja sekarang ini. Betah tidak betah, sudah lebih 4 tahun berkhidmat dan berbakti di sini. Aiceceh..

Ketika mula bekerja di sini, ibu masih bergelar anak dara kemudian, bergelar tunangan orang, kemudian isteri orang dan sekarang bergelar mak orang! Dalam masa tidak sampai 5 tahun, terlalu banyak kenangan di sini hingga sayang untuk melangkah pergi. Perghhhh.. memang ibu sangat poyo..

Dalam tempoh percubaan (3 bulan sebelum pengesahan jawatan), ibu diberi tekanan giler-giler juga. Kena redha bekerja lebih masa, pekakkan telinga dengan maki hamun orang atasan. Lagi best, bekerja di kalangan pekerja lelaki dan abaikan sahaja kata-kata mereka yang ntah apa-apa. Hendak maki, maki lah. Hendak menggatal? Bo layan.

Lama kelamaan, betah bekerja di sini dan sudah lali dengan perangai yang suka memaki oleh abang botakku (HOD). Meskipun begitu, dia sangat OK sebenarnya. Sudah menjadi hobinya menggertak anak-anak buahnya. Phewwww..


Ketika bujang hampir setiap hari ibu stayback. Serious. Setiap hari pulang ke rumah jam 9 malam. Ko nak ot berapa ratus jam sebulan, takde hal lah! Masa tu kerja agak tidak membebankan seperti sekarang. Mana tidaknya, sekarang ni masa terlalu berharga. Kalau boleh  jam 6 petang dah punch out.


Ok, berbalik kepada cerita asal, di awal stayback ibu di pejabat, berlaku beberapa kejadiaan aneh. Sedang asyik buat kerja, tiba-tiba terdengar bunyi seakan orang menarik file dari kabinet. Aik? Bila ibu periksa, takde orang pun. Ibu seorang sahaja di dalam pejabat itu. Tiba-tiba pula bunyi seakan orang duduk di kerusi di belakang ibu. Haihh..makin menjadi-jadi dia mainkan ibu..

Ibu biarkan sahaja, seolah-olah tidak mendengar apa-apa. Suka hati demo la nak buat apa pun. Keadaan seperti itu ibu alami cuma beberapa hari sahaja. Itu pun ketika awal-awal kemasukan ibu di situ. Kemudian, ia sudah tidak mengacau lagi.


tidak ada kena mengena dengan gambar


Nota Kaki : Saje nak main-main ye.. Tak kelakar OK!

Catat Ulasan

3 Ulasan

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code