Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

In sha Allah Akan Berhasil


Sejak kebelakangan ini, kerajinan menaip seolah terbang. Lihat Pc di sudut rumah seperti tidak melihat apa. Lihat tab, lebih scroll fb.

Eh, cuti 3 hari, sabtu hingga ahad, tiada aktiviti menarik sangat. Tetapi tetap menghargai masa yang ada. Dan hari ini kembali bekerja, perasaan malas membuak-buak.

Selama 3 hari juga, saya berusaha untuk free diaper Cik Aisyah. Hari pertama, memang dia terlepas sebab dia khayal tengok kartun. Walaupun sudah pesan berjuta kali, tanya beratus kali, dia terlepas juga sebab dah biasa la tu.

Untuk kali kedua, saya pakaikan training pant, juga terlepas, cuma air kencingnya tidak menjejeh ke lantai tetapi sekali zapp bak air tumpah bila training pant ditanggalkan. Kalia ini, memang saya sesah, sebab berlembut tidak memberi kesan.

Selepas itu, alhamdulillah, selama 3 hari bersamanya, Cik Aisyah sudah pandai memberitahu kamu.. "ibu, nak kencing.."





Catat Ulasan

15 Ulasan

  1. Insha Allah, nanti lama kelamaan biasa dh dia

    BalasPadam
  2. slow2 akn behasil yg ptg sabar ;)

    BalasPadam
  3. Well done Aisyah sbb dah pandai bgtau nk kencing..

    BalasPadam
  4. inshaaAllah.... ok la perkembangan yg baik

    BalasPadam
  5. Huhu..Suatu tugas yg mncabar ajar anak utk x pakai diapers ni..Sabar ye..huhu

    BalasPadam
  6. Yg jaga setiap hari tu yg kena rajin bertanya selalu Mar. Aisyah dan boleh bercakap lagi senang. Kalau yg jaga malas memang payah sikitlah..

    BalasPadam
  7. awal awal ni memang kena banyak bersabar.. saya pun belum bersedia nak potty train aisy..

    BalasPadam
  8. Ok lah tu Mar dah berjaya aisyah bagi tahu dia nak kencing :)

    BalasPadam
  9. selalu camtu lah mar bia mood ke laut
    ni saya pun baru dapat rentak

    eh bukan aritu ada dengar cite dah free diaper ke?
    aisyah saya plak okay sikit
    malam tadi malam pertama tak pakai diaper
    nampak okay, jangan malam ni plak buat hal...hehe

    BalasPadam
  10. Assalam mar,
    uwaaaaaaaaaaa
    iols tak start lagik potty training si Fayyadh he3

    BalasPadam
  11. Memg prlu tahap kesbrn yg tinggi kan sis

    BalasPadam
  12. Saya masa mula-mula pottytrain si Adik, takdalah susah mana. Terlepas 2,3 kali je. Nasib baiklah dia jenis tak kuat kencing. Saya budget juga selang berapa lama nak bawa ke bilik air tapi bila dijawab taknak, taknak jer, akhirnya letih nak ikut time table. Pernah sekali sampai 4,5 jam pun dia tak pergi bilik air. Sekarang ni memang dah okey, rasa nak pee aje dia pergi bilik air sendiri. Start pun dah lambat sebenarnya....

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code