Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

#Cabaran20Hari - Tetamu Raya Paling Ditunggu


Ada ke saya ni tertunggu-tunggu tetamu raya? Hahaha... saya kan baik. Zaman sekolah dulu, boyfriend pun takde. Zaman uni pun. Huhuhu..

Biasanya, kami sekeluarga beraya di rumah nenek di Mersing. Tidak ada sesiapa yang kami nantikan setiap kali raya kecuali memang sudah tahu saudara mara samada dekat atau jauh akan singgah menziarah.

Kalau zaman sekolah dulu, kawan-kawan sajalah yang sudi datang ke rumah. Itupun haruslah berjanji terlebih dahulu.

Kalau rumah jiran-jiran, saya jarang beraya sebab akan beraya juga bila tiba marhaban.

Bila sudah duduk berjauhan, sudah punya keluarga sendiri dan bila tiba hari raya mestilah beraya secara berganti-ganti, waktu beraya sebelah suami mulalah saya akan tertunggu-tunggu jika emak abah mahu datang ke rumah kami. Hehehe..

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Bila dah besar... Dah lain pengalamannya.

    BalasPadam
  2. Bagusnya, Mar ni. Saya pulak walaupun ada cinta monyet sana sini, tak pernah bagi datang rumah. Takut arwah abah marah. Bukan marah pada kawan, marah pada saya lepas kawan datang beraya nanti. Hahaha...

    Saya pun takda tetamu yang ditunggu-tunggu ketika hari raya ni. Semua pun kalau nak datang, datanglah. Kalau tak datang pun takdalah sampai tertunggu-tunggu...

    BalasPadam
  3. pak sedara mak sedara paling aida tunggu.
    borak borak sampai tgh mlm.
    cousins and gossips...
    best !

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code