Nasi Lemak Kukus Sotong King

9:00 PG

Assalamualaikum


Lain tekak, lain rasanya. Bagi saya dan en.suami, nasi lemak kukus sotong king yang gerainya dibuka di kawasan kedai Sierra Perdana tepi highway ni, ok je. Sedap.

Nasi lemak kukus dia peroi dan lembut. Rasa lemak pun cukup. Sotong king goreng dia pun sedap. Kalau ratah macam tu perghhh sedap sangat. Pendek kata, mak mertua lalu pun tak perasan. Aiceh..




Bab sambal pula, ada masanya sedap, ada masanya kureng. Setengah tekak mungkin akan cakap, ada lagi lain yang lebih sedap. Bagi kami, ok je. 

Nasi lemak kukus ni boleh makan untuk berdua. Biasanya kami beli sebungkus je, boleh makan untuk berdua.
Sotong kecil, RM7. Sotong besar, RM10.


Untuk santapan berdua.


Sebungkus sotong king saiz besar.


Selalu juga kami beli bila kemalasan memasak datang.


Lokasi : Gerai di hadapan deretan kedai Sierra Perdana, Masai, tepi highway EDL.





You Might Also Like

9 comments

  1. Kakak tak dpt tangkap lokasi sebenar Mar
    Highway mana ni?
    Sotong king tempat kita ni memang tengah femes kan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. highway edl..dari permas ke pasir gudang kak, sebelah kiri memang nampak signboard sierra perdana

      Padam
  2. sedapnyaaaaaa sotong!!!

    BalasPadam
  3. Sotong memang favourite. Hihi ! Selalu beli sotong raja dekat pasar malam. Bagi saya okay, bagi orang lain tak tau la. Hehe !

    BalasPadam
  4. akak macam dah berapa hari ni tekak nak makan sotong king tu,tapi tak terbeli-beli pun

    BalasPadam
  5. kt sini sotong king tu harga sama juga RM10..selalu makan klu ke tg dawai..tp tgok pada portion dia yg kt sibi lg besar2 kot tu sbb byk..tp harga sama la

    BalasPadam
  6. Nampak sedap tu Mar..
    Sotong king.. tentu besar kan :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.