Ikan Pekasam

9:00 PG

Assalamualaikum

Tekak memang dah terasa nak makan ikan pekasam bila tiba bulan puasa ni. Terbayang betapa nikmatnya makan dengan nasi panas. Umpp.. Segar bugar terus mata sebab dia masin kan.
Aku pernah makan ikan pekasam homemade dari Kedah, kakak aku belikan. Tak ingat jenis ikan apa. Yang pasti memang aku suka makanlah. Sedap!

Hari tu kirim dengan kawan. Cuma ada talapia. Sekor besar gini RM6. Emm?? Mahal gak..


Ni kes terlewat bangun sahur. Mujur nasi dah masak siap-siap malam hari. Yelah, guna rice cooker kan. Tekan je pastu tinggal.

Tapi, lauk camni pagi-pagi makan memang sedap. Tambah pula dengan nasi panas.




You Might Also Like

10 comments

  1. Sedapnya.. pembuka selera pun ya, mengenyangkan pun ya :)

    BalasPadam
  2. Pembuka selera untuk bersahur tu Mar..
    Lauk tu semata pun jadikan :)

    BalasPadam
  3. Nasib baik ada ikan pekasam sebagai penyelamat utk dilawankan dgn nasi
    OK sangat tu:)

    BalasPadam
  4. sdp ni kak.. pembgkit selera mkn..

    BalasPadam
  5. Kecuh air liur rasa pagi ni tengok ikan pekasam tu

    BalasPadam
  6. mmg terangkat terlajak makan.
    hihi
    maksaya buat ikanlampam.
    ade juga stok tp bln posa x gorenglagi..
    letak bwang n cili byk byk ..

    BalasPadam
  7. haha..mula2 mkn ikan perkasam igt xbest jer..

    rupanya sdp ler..huhu

    BalasPadam
  8. akak pon ada stok ikan dgn daging pekasam khas utk pose ni dik...kikiki...tapi akak punye ikan sepat..ikan talapia akak x makan...pembuka selera sgt ni

    BalasPadam
  9. sedapnya..mmg feberet..mkn dgn nasi panas2..fuhh

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.