Kenangan 3 Syawal 1437H

9:00 PG

Assalamualaikum


3 Syawal jatuh pada hari jumaat jadi perancangan untuk beraya tu agak kendur sedikit. Kami beraya ke rumah Mak Anjang je di Felda Redong. Maklumlah sebiji rumah duduk 2 jam. Hehe..

Jalan jammed gile babeng sepanjang perjalanan. Nak nak jalan dari Segamat - Labis. Kereta berderet mengalahkan gerabak keretapi.

Bila balik kampung, terasa macam anak satu pula. Mana taknya, Kak Aisyah tak nak dah naik kereta ibu. Berkepit je dengan nenek dia. Tak pun dengan Cik Umie dia. Kak Aisyah nak naik kereta atok atau kereta Cik Umie je.

Selpie laki bini


Selpie bersama Boboi


Bergambo sikit


Sebelah malam pula, kami ke kampung kawasan Kepong. Lupa ei nama kampung tu. Beraya sambil saling kenal mengenal.


Sekadar merisik. Majlis bertunang, in sha Allah tak lama lagi.


Bakal menantu mak, in sha Allah. Pejam celik pejam celik, adik bongsu dah 26 tahun. Memang boleh sangat dah tu.

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Perancangan yang dibincangkan akan dilaksanakan dengan izinNya. Moga dipermudahkan segala urusan nanti.






You Might Also Like

13 comments

  1. Alhamdulillah.. salam 16 Syawal ☺️☺️

    BalasPadam
  2. Ohh.... merisik waktu raya
    Nak tambah ahli dlm keluargalah tak lama lagi:)

    BalasPadam
  3. jammed tu yang best hihi...klau tak macam hari hari biasa ja

    BalasPadam
  4. amboi, beraya dua dalam satu lah ni ye?
    nak menambah adik ipar nampaknya tu

    BalasPadam
  5. Wah....Alhamdulillah..bertambah la ahli keluarga lepas ni...Mesti meriah nnt..huhu

    BalasPadam
  6. jumaat 3 syawal tu akak otw balik dr kerteh ke simpang renggam... mmg jem gile kt area situ.... menyebabkan kami lewat 2 jam dr masa biasa kami lalu

    jauh nyer jln sampai ke kepong sana

    BalasPadam
  7. Sambil.beraya sambil merisik ye.
    Tak lama lagi terima ahli keluarga baru la kan

    BalasPadam
  8. Sambil.beraya sambil merisik ye.
    Tak lama lagi terima ahli keluarga baru la kan

    BalasPadam
  9. kdg2 mcm tu lah bila balik kampung anak2 xmo naik kete kita..nak pi menyelit kan kete org..bertiga lah dlm kete ngan si kecik hahaha

    BalasPadam
  10. jem bebeng ye Mar, memang kat mana pun jem time raya ni kan, hamboi kan main selpie dua sejoli ni.. i like :)

    BalasPadam
  11. alhamdulillah..
    in shaa Allah..moga dipermudahkan utk jln seterusnya

    BalasPadam
  12. Moga semua urusan bakal berjalan lancar :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.