Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Berjaya Follow!

Assalamualaikum


Sebenarnya sampai hari ni (saat menaip entri ini), saya masih gagal follow blog kawan-kawan baru. Sejak blogspot dah berubah ada button "follow" dan "unfollow" warna biru tu.

Tapi,

Dengan bantuan kawan-kawan blogger juga, saya berjaya follow blog lain dengan jayanya.



Saya ada kongsikan di entri lepas, permasalahan saya yang tak boleh follow blog lain. Macam ni!






Atas bantuan Yien, saya buatlah cara manual seperti yang diajar. Memang berjaya!

Macamana caranya?
Jom, cuba!


1- Pergi ke dashboard. Kemudian klik "Add"



2- Masukkan url blogspot yang kita nak follow.



3- Url tu seperti dalam "kotak". Maaflah tuan tanah Queen Bee, saya guna blog awak sebagai tutorial sebab nak follow blog awak.



4- Dah masukkan url tadi, kemudian klik button "follow" warna kuning. Akan jadi macam ni. Jangan risau, klik je "reload" dan tunggu hingga habis loading.



5- Refresh dannnnn tada.............berjaya follow!



Ok, sila follow blog saya ye!


Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. wah..bagus ni...next time akak pun nak buat jugak la...

    BalasPadam
  2. cik nor tkan banyak kali..kali ke 3 mesti dapat.haha

    BalasPadam
  3. ooo ... kite ok je sblm ni dok folo ... taktau pulak ada masalah ... tq utk tips

    BalasPadam
  4. Bagus entri Mar hari ini..
    Penyelesaian masalah tak boleh follow tu..
    Nanti akak cuba juga kalau tak boleh follow

    BalasPadam
  5. Kakak tak buat cara tu Mar
    Kakak klik ulang tiga-empat kali last boleh juga.

    BalasPadam
  6. akak jgn lupa follow kita sekali..hihi...kita da lama follow akak..hihi..
    jemput singgah sini, jangan lupa join sekali untuk menangi set Skinfood bernilai RM200 :)

    http://www.yayacendana.com/2016/08/skinfood-worth-rm200-set-korean-beauty.html

    BalasPadam
  7. Saya selalunya kalau rajin bertandang, saya masukkan dalam blog list aje. Jarang follow blogger ni. Dan blogger lain pun jarang follow saya sebab saya takda letak pun gadget follower ni dalam blog!

    BalasPadam
  8. tahniah2.. byk yg bleh follow pasni.. hehehe

    BalasPadam
  9. Allahuu :) terharu mek :') aa, mek memang follow orang buat cam tu. tapi kadang name kita tak naik kat blog orang yg kita follow. tu kadang ade stengah commenter mek dia claim mek tak follow dia org. pdahal dah follow :) hihi. tak pe, yg penting rajin drop comment :)

    BalasPadam
  10. Terima kasih kongsikan cara ni sbb sy pun de alami masalah ni... Lepas ni blh la join segmen semula...

    BalasPadam
  11. oo boleh unfollow eh
    tp boleh x kita tau org unfollow kita plak hehe

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code