Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Hadirnya Kekuatan

Assalamualaikum
Hadirnya Kekuatan | Kekuatan? Hadirnya kadang tidak dapat dijangka. Kekuatan bukan dari segi fizikal tapi dari segi mental dan emosi.

Semua orang ada masalah masing-masing. Jika kita rasa kita susah, jika kita rasa ujian yang kita hadapi cukup berat, ingatlah ujian orang lain jauh lagi berat. Cuma kita tak tahu, kita tak nampak apa yang mereka lalui.

Sebagai manusia kerdil, insan lemah, jangan jadikan keadaan sekeliling melemahkan kita. Tidak perlu bergantung harap pada orang keliling, kita ni perlu perbaiki diri, perbetulkan mana yang salah, ampuhkan mana yang reput.

Bila kita mulakan sesuatu, jangan pernah mengundur. Selagi ada usaha, teruskan melangkah, lipat gandakan ikhtiar. In sha Allah..


Catat Ulasan

12 Ulasan

  1. BETUL. Allah tak akan uji melebihi dari had yang kita mampu. :D Sis datang sini follow dan balas kunjungan, terima kasih banyak sudi singgah baca kisah hidup sis kelmarin.

    Jika nak tahu kesinambungannya, boleh baca kat sini >>
    https://sishawa.blogspot.my/2017/03/kisah-benar-hidupku-part-4-kami-berbeza.html

    BalasPadam
  2. Jalan jalan sini. Betul tuh kak. Uyul setuju.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    BalasPadam
  3. Masing2 ada kuasa, masing2 ada kekuatan. Kekuatan yg sebenar terletak di minda bukan di tempat lain. Kalau kita percaya kekuatan ada kat minda. Insyaalah.

    BalasPadam
  4. betul tu mar... mesti kena kuat fizikal dan mental untuk tempuhi cabaran hidup ini...

    - Mia Liana

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code