Nota Hati #5 : Berbaik Sangka

12:00 PTG

Assalamualaikum

Berbaik sangka itu lebih baik,
Ikhlaskan hati,
Ceriakan wajah serta tersenyumlah,
Dan lihatlah hasilnya..


Pernah tak korang rasa macam dada ni nak pecah memendam rasa. Allahuakbar,, sabar ajelah. Tentang tempat kerja, tak adil rasanya dengan apa yang aku lalui ni. Nak pecah dada rasa.. Tapi, apakan daya, hanya mampu meluahkan di sini.

Satu hari nanti kita akan dihargai bila kita dah takde.



You Might Also Like

8 comments

  1. Terima kasih atas ingatan ni.. Kdg2 termasam jugak muka ni.. hehehe

    BalasPadam
  2. Biasalah tu..kena banyak pujuk hati sendiri kan..kadang terbuat muka pas tu cepat-cepat ingatkan diri...

    BalasPadam
  3. semoga kekal kuat dan tabah

    BalasPadam
  4. penah, kalau di ikutkan hati mmg boleh amik cuti lama tp bt tak tau je...
    bt mcm takde apa... semuanya akan ok

    BalasPadam
  5. Saya juga mempunyai masalah dengan sikap sesetengah pihak di tempat kerja. Kami yang terasa dianiayai ni tidak mampu berbuat apa-apa atas sebab seseorang yang lebih senior, lebih banyak mendengar katanya berbanding kami yang hanya menjadi orang suruhan/bawahan saja. Tak tahu sampai bila kami mampu bertahan...

    Semoga kita diberikan kekuatan dan beroleh kemenangan di pihak kita.

    BalasPadam
  6. kat tmepat kerja camtu la juga kan, kena pasakkan sabar banyak2

    BalasPadam
  7. bersabar ye kak. i feel you. moga allah mudahkan urusan kak mar.

    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.