Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Food Review : Makan Place Johor Bahru

Assalamualaikum

Food Review : Makan Place Johor Bahru | Bila sebut pasal MAKAN, of course kita akan terbayang pelbagai jenis makanan. Tiba-tiba terbayang makanan melayu, tiba-tiba pula terbayang makanan ala barat. Huihh.. payah betul kan dengan selera ni.


Let's Makan, the trademark that shown about MAKAN.


Makan Place dibuka setiap hari, bermula 11 pagi hingga 11 malam. Menu berkonsepkan tempatan (local) dan barat (western). Bila mana tekak mahukan makanan tempatan dan bila mana pula tekak mahukan makanan ala-ala barat, tidak perlu gusar lagi kerana di Makan Place, apa yang anda mahukan pasti ada.


Suasana di Makan Place sangat nyaman dan tenang. Memang selesa untuk bawa seisi keluarga makan di sini. Di sini, no pork no lard, so dont worry ok.


Bagi mereka yang sesekali inginkan ketenangan dengan makan bersendirian sambil melayari internet, di Makan Place turut menyediakan perkhidmatan itu. 

Kaunter bayaran di bahagian hadapan.


Apa ada di Makan Place? Jom tengok dimulakan dengan menu barat dan diikuti menu tempatan yang menjadi kegemaran ramai.

Golden Pumpkin & Mushromm Soup
RM6.90 (for each)
Creamy and yummylicious. Sangat recommended mushroom soup sebab sedap sangat. Golden pumpkin pula sweet 100% come out from the pumpkins. 

Vegetarian Pasta
RM13.90
Sesuai dengan golongan vegetarian, pasta ini mungkin akan menjadi pilihan utama mereka. Kuahnya seakan bolognese, dan lambakan sayuran menyedapkannya lagi.

Seafood Aglio-Olio
RM15.90
Untuk peminat seafood atau makanan laut, korang kena cuba. Dipenuhi dengan pelbagai makanan laut dan pastinya sedap!

Salmon with Teriyaki Sauce
RM20.90
Salmon grill bersama sos teriyaki agak popular juga di sini. Didatangi dengan kentang putar dan salad, sangat sedap. Isi ikan yang lembut dan dicicah bersama sos teriyaki yang super duper sedap. Make sure you try it!

Mixed Salad/ Pepperoni Pizza
RM22.90 / RM23.90
Sekiranya korang adalah penggemar pizza, cubalah pizza di sini. Pizzanya memang crunchy and the best part is fully cheese.

Lamb Shank
RM42.90
Peminat kambing tegar? Inilah yang korang akan cari. Dagingnya lembut, penuh rasa mungkin kerana dimasak selama 5 jam. Come out with mashed potato and bakes carrot. Best combination ever and the best dish here.

Asam Pedas Fish
RM18.90
Tak susah dah nak cari Ikan masak asam pedas di bandar. Ini merupakan menu utama di sini dan menjadi kegemaran ramai. Thumb up! Serius sedap, cukup rasa dari semua segi.

Kampung Rice Fried
RM7.90
Ini juga merupakan menu tempatan yang menjadi kegemaran ramai. Sudah rasa sekali, pasti korang nak lagi. Real nasi goreng kampung with keropok. Must try.

Seafood Mee Mamak
RM9.80
Tekak teringin mee goreng mamak? Heii..don't worry, Makan Place have the dish too. Bahan di dalamnya, ada sotong, udang, kupang, ayam dan juga sayuran. Kombinasi seafood membuatkan mee goreng ni sedap sangat.

Bread Toast, Boil Egg & Hot Coffee (Side Dishes)
Jika korang mahukan makanan yang ringan-ringan sahaja, boleh juga makan roti bakar bersama telur rebus di sini. Layan pula kopi kaw panas, memang heaven. Terangkat beb!

Hot Lemon- Good for healthy.

Makan & Share!
Will be rewarded with Mango Pudding
1. Snap photo of your food.
2. Upload and share on your Facebook/ Instagram Page
#makanplace@Molek
3. Call our staff to verify then, will be rewarded with a cup of delicious Mango Pudding!



Untul maklumat lanjut,
Makan Place
No. 59, Jalan Molek 3/10,
Taman Molek, JB
Tel : 07-351 8482



Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. wow..sedapnya semua makanan yang dihidangkan...affordable jugaklah harganya kan

    BalasPadam
  2. hiuh..menggoda betul gambar-gambar nih

    BalasPadam
  3. Sdappp tp jauhnya nak pergi.hehe

    BalasPadam
  4. cozy jugak tempat dia ya sis.. Btw, salam perkenalan dari follower #1028 dari Indoensia. ^^

    BalasPadam
  5. your blog post very details, simple and nice. hopefully we can visit in near futur e when the boss got new food menu launched =D

    from blogger kim

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code