Resepi : Cucur Kembong Viral

By Mar Mansor - 12:00 PTG

Assalamualaikum
Resepi : Cucur Kembong Viral | Orang lain dah jenuh makan kot, saya baru terusik hati nak buat. Tapi sebenar-benarnya, cucur kembong viral ni dah berzaman saya buat pun. Kalau bosan, tak tahu nak buat sarapan apa, cucur macam ni lah yang saya buat hampir setiap minggu.

Sebelum viral, saya panggil Jemput-jemput air panas sebab nak buat jemput-jemput ni kena guna air panas menggelegak tu. Hairan juga saya bila dah jadi viral ni cuma resepinya cucur yang viral ni manis.


Resepi : Cucur Kembong Viral

Bahan-bahan:
4 senduk tepung
4 senduk air panas menggelegak
4 sudu gula
Sedikit garam

Cara-cara:
- Satukan tepung, gula dan garam ke dalam satu bekas.
- Apabila air menggelegak, masukkan sesenduk demi sesenduk ke dalam bekas beisi tepung.
- Gaul sebati.
- Sejukkan tepung sebelum gentel bulat-bulat. Buat sampai habis.
- Goreng dalam minyak panas.


Mudah je kan. Tapi, tang nak menggentel bulat-bulat tu memang saya kurang rajin. Dari dulu buat pun memang tak berapa rajin gentel bulat-bulat. Sebab apa? Sebab tak sabar nak makan!


  • Share:

You Might Also Like

12 comments

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.