Resepi : Cucur Kembong Viral

12:00 PTG

Assalamualaikum
Resepi : Cucur Kembong Viral | Orang lain dah jenuh makan kot, saya baru terusik hati nak buat. Tapi sebenar-benarnya, cucur kembong viral ni dah berzaman saya buat pun. Kalau bosan, tak tahu nak buat sarapan apa, cucur macam ni lah yang saya buat hampir setiap minggu.

Sebelum viral, saya panggil Jemput-jemput air panas sebab nak buat jemput-jemput ni kena guna air panas menggelegak tu. Hairan juga saya bila dah jadi viral ni cuma resepinya cucur yang viral ni manis.


Resepi : Cucur Kembong Viral

Bahan-bahan:
4 senduk tepung
4 senduk air panas menggelegak
4 sudu gula
Sedikit garam

Cara-cara:
- Satukan tepung, gula dan garam ke dalam satu bekas.
- Apabila air menggelegak, masukkan sesenduk demi sesenduk ke dalam bekas beisi tepung.
- Gaul sebati.
- Sejukkan tepung sebelum gentel bulat-bulat. Buat sampai habis.
- Goreng dalam minyak panas.


Mudah je kan. Tapi, tang nak menggentel bulat-bulat tu memang saya kurang rajin. Dari dulu buat pun memang tak berapa rajin gentel bulat-bulat. Sebab apa? Sebab tak sabar nak makan!


You Might Also Like

12 comments

  1. Viral sangat kan...hehe tengok kawan-kawan PC excited sangat..seronok pulak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau viral memang meriah ke FB kan..

      Padam
  2. Balasan
    1. sedap makan panas-panas sebab rangup di luar

      Padam
  3. nak kena try jugaklah, macam sedap pulak

    BalasPadam
  4. dulu masa study suka la buat cucur air panas ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. suka cucur air panas letak bilis..jadi cucur bilis..

      Padam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.