Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenangan Syawal 1442H

Assalamualaikum

Kenangan Syawal 1442H | Belum terlambat kan untuk saya sekeluarga mengucapkan Selamat Hari Raya AidilFitri. 2021, hari raya tak terasa raya sebab arahan PKP. Beraya di rumah masing-masing sahaja. Tiada kunjung mengunjung, ziarah kubur, apatah lagi open house. 

Makanya aktivit raya tahun ini hanya makan, tengok tv, makan lagi, layan anak, marah anak, tengok muka suami. Akekeke..

Tema raya kali ni warna ungu. Ikutkan nak cari warna ungu pinkish macam Azri pakai tu sebab baju Azri tu pun kawan saya yang bagi. Dari tak pakai, baik kita pakai kan.


Seperti biasa, juadah hari raya saya masak di petang hari terakhir puasa. Menu wajib mestilah rendang daging. 2kg rendang daging saya masak dan beri sedikit kepada jiran tetangga. Takdelah sampai selorong saya bagi, mana yang ada aje. Yang lain saya masak pagi hari raya jelah.

Rendang daging

Kuah kacang bersama babat

Lodeh


Ini lah hasil bangun jam 4 pagi. Juadah hari raya untuk kami seisi keluarga. 







Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Salam Aidilfiri. Maaf zahir batin.

    BalasPadam
  2. kira ok tu tema warna purple tapi pelbagai tona warna...

    awal tu pukul 4 pagi dah bangun... akak tahun ni tak masak lodeh, adik yang masak kita tukar juadah je

    BalasPadam
  3. sedapnya lodeh, pekena pulak sambal ikan bilis, uishhh..

    BalasPadam
  4. Kunjungan balas. Salam perkenalan Mar daripada Cik Bie.

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code