Apron Kanak-Kanak Express

By Mar Mansor - 9:00 PG

Assalamualaikum

Apron Kanak-Kanak Express | Bila tiba-tiba dapat text dari cikgu tadika Cik Aisyah, esok perlu bawa apron dan bekas kecil. Erkk.. apron? Mana nak cari? Balik kerja memang tak sempatlah nak cari.

Sebenarnya tak susah nak jahit apron sendiri kalau ada mesin jahit di rumah. Memandangkan saya takde mesin jahit, maka berhuhulah. Mesin jahit lama sudah saya pulangkan ke kampung. Niat hati memang nak cari mesin jahit 1, in sha Allah akan dapat nanti sebab dah masuk wishlist.

Maka,.gigihlah dikau menjahit dengan tangan sambil tengok tv. Best pula movie malam tu. Sedar-sedar dah siap meskipun jahit main bantai aje.


Kain adalah dari sarung bantal peluk yang tak guna. Ukur, gunting, iron, jahit.


Hasilnya memang tak secantik mana. Tapi, cukuplah sekadar membuat Cik Aisyah tersenyum. Inilah sedikit kegigihan seorang ibu.

Kalau ada mesin jahit memang lagilah laju saya buat fesyen apron yang lain.


  • Share:

You Might Also Like

10 comments

  1. Comel jeee, mesti suka si anak dara tu kan....

    BalasPadam
  2. Comeynyerr....rajin ibunya menjahit.kalo saya cari kat Daiso jer la..bab menjahit ni bencita sikit

    BalasPadam
  3. Perjuangan mencari lailatul qadr di teruskan malam ini. Selamat berjuang di malam 25 ramadhan.

    KAnak kanak memang bagus di ajar tanggunggjawab

    BalasPadam
  4. Mama singgah blog walking malam malam buta ni. Hehe. Mama masuk dapur tak pakai apron pun. Hehe

    BalasPadam
  5. kena beli mesin jahitlah cenggini mar

    BalasPadam
  6. boleh la bukak pre order dah ni. hehe

    BalasPadam
  7. wahhh pandainya menjahit.. cantik kejadiannya tu

    BalasPadam
  8. cantik laa tu. jadi apronnya nak gembirakan hati anak =)

    BalasPadam
  9. Cantik dh tu...Lebih berharga sebab gigih jahit manually 100% .. =)

    BalasPadam
  10. wah, janji nampak bentuk apron.hehhehe..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.