Pes Ikan Bakar Petai AdeqSue

By Mar Mansor - 11:05 PG

Assalamualaikum

Pes Ikan Bakar Petai AdeqSue | Sebelum ni saya ada share pes sos tiga rasa dari keluaran yang sama. Jom jengah SINI
Kali ni saya cuba pes ikan bakar petai pulak. Kita cuba pes yang mudah dan senang disediakan je. Maklumlah berpuasa di musim PKP ni saya bekerja seperti biasa. Balik jam 5.30 petang.

Cara-cara memasak ada tertera du bahagian belakang packaging. Hanya perlu gunting paket, sudukan pes di kedua belah ikan. Terpulang la kalau korang nak bungkus menggunakan aluminium foil atau daun pisang.


Ini saya sapu di bahagian belakang dan atas ikan. Bakar di atas kuali ceramic ecoramic. Tutup kejap bagi masak sekata. Fuhhh.. bau dia memang mengaummmm.

Jangan risau, anak-anak pun boleh makan. Pes ni ada rasa pedas-pedas sikit tapi memang serius sedap. Tak rugi lah kalau korang beli.


Sekor ikan caru ni diorang ratah berdua sebab sedap sangat.


  • Share:

You Might Also Like

5 comments

  1. Sedapnya mar ikan bakar mkn Waktu berbuka...
    Senang guna Pes ni Kan..
    Mana pulak nak dpt petai..

    Selamat menjalani ibadah puasa mar..

    BalasPadam
  2. Paling suka benda-benda yang memudahkan bab memasak ni. Janji sedap kan

    BalasPadam
  3. senang ada pek2 macam ni. jimat masa. nak masak pun mudah.

    BalasPadam
  4. menarik ni blh cuba.. anak2 akak gila ikan pari bakor.. kekadang buat pes lebih senang nak bakor..

    BalasPadam
  5. SELAMAT HARI RAYA, menarik entry ini btw done follow, follow me back thanks http://acuyuhan.blogspot.com/

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.