Keriangan Berganda Di LEGOLAND Malaysia WATER PARK

12:00 PTG

Assalamualaikum

Keriangan Berganda di Legoland Malaysia Water Park | 16.09.17 - Sempena 5th Brick-Versary Legoland Malaysia, kami diberi peluang merasakan keriangan di taman air. Memang teruja habis.

5th Brick-Versary

Sebenarnya kami ke taman tema dahulu sebelum ke taman air. Nanti saya kongsi kisah di taman tema pula.

Bagi mereka yang pertama kali ke Legoland Malaysia, jika anda memilih tiket Combo (Taman tema + Taman Air), anda disarankan ke taman air dahulu kerana taman air ditutup seawal 6 petang. Bagi mengelakkan kelam kabut, lebih baik anda ke taman air dahulu.
Di Taman Air, disediakan pelbagai kelengkapan fasiliti. Tidak perlu risau jika mahu bermain air sepuasnya.

Bilik persalinan yang luas dan dipisahkan antara tempat persalinan wanita dan lelaki. Locker juga disediakan dan dikenakan bayaran.

Locker bersaiz kecil - RM20
Locker bersaiz besar - RM40

Selain itu, fasiliti yang disediakan di Taman Air Legoland;
- Pelampung.
- Jaket.
- Ruang meletakkan selipar/kasut.
- Kerusi/meja tempat beristirehat.

Ini bahagian kolam yang direka seakan lautan. Terasa juga seakan dilambung ombak bila berendam dan bermain air. Jangan risau, penjaga air ada di sekeliling kolam ini.


Ini pula bahagian bawah, lebih kepada permainan gelongsor air. Sesuai untuk peringkat umur 6 tahun ke atas. Saya yang gayat ni memang tak berani panjat sampai atas. Cik Aisyah yang lemah lembut dan tidak berapa lasak ni memang tak main juga di sini.


Sejuk betul air yang diturunkan dari atas tu. Air yang sembur dan dipancur tu pun sejuk.



Di sebelah pula tempat mandi manda yang dipenuhi dengan lego mainan. Ada pelampung disediakan untuk pusing sekeliling. Tapi kami tak dapat nak guna pelampung tu sebab terlalu ramai pengunjung pada hari itu.


Kami kembali naik ke atas, kolam ala-ala air laut. Budak-budak lebih suka bermain air di sini. Maka, bermain airlah kami di sini. 


Saya dan Alif naik dahulu sebab Alif dah mula mengantuk. Tinggallah Cik Aisyah bermain air bersama ayah dan Pak Andaknya. Taman Air dah nak tutup baru diorang naik.



Ditutup jam 6 petang tapi masih ada je saki baki yang tak boleh move on, tetap nak main air sehingga dihalau.


Apa tunggu lagi, bersempena 5th Brick-Versary, jangan lepaskan peluang keemasan. Tempah tiket anda sekarang atau sebelum 30 September 2017!



Untuk maklumat lanjut dan tempahan tiker, boleh terus ke https://www.legoland.com.my/book-visit/two-together/








You Might Also Like

4 comments

  1. bestnya berpeluang pergi ke sini. CR tak tahu bila nak pergi pulak. tunggu rezeki dlu lah. hee

    BalasPadam
  2. best sgt kan waterpark legoland ni kan mar...

    BalasPadam
  3. Adoi.. seronoknya nengok..
    Tapi jauh sangat..

    BalasPadam
  4. bestnya mar..seronoklah budak2 tu

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.