Sos Tiga Rasa AdeqSue

By Mar Mansor - 8:00 PG

Assalamualaikum

Sos Tiga Rasa AdeqSue | Korang pernah rasa tak? Kalau belum pernah, saya suggest korang mencubanya. Serius, memang sedap!

Saya tak tahu pun pasal rencah mudah ni. Ini pun rakan sekerja saya yang bagi. Dia kata sedap.


Macam biasa, untuk masak 3 rasa ni, saya suka ikan siakap sebab anak-anak suka. Dah le saiz siakap biasa besar, so untuk seekor ni cukup la untuk sekali makan buat kami.

Rencah ni pun untuk seekor ikan aje. Mudah sangat kerja memasak bila ada rencah ni. Tak payah renyah-renyah kat dapur untuk hasilkan menu yang sedap.

Hanya perlu tumis bawang merah, bawang putih. Kemudian masukkan sayur-sayuran kegemaran. Macam saya, biasa saya letak lobak merah dan timun potong dadu je. Kemudian, masukkan sepeket rencah tiga rasa ni. Masak hingga masaklah.

Tadaaa. Ulalala.. sedap tau!



  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. Senang masak Tu mar bila ada pes mcm ni Kan..😋

    BalasPadam
  2. menarik tuh... banyak nampaknya rempah tu boleh tutup sekor ikan tuh

    BalasPadam
  3. skrg dh senang nk msk apa2., beli je rencah kat kedai je kann., hehhe

    BalasPadam
  4. Wah mudah sangat bila ada perencah camni 😍

    BalasPadam
  5. Dah ada rencah tiga rasa ni mudahkan nak masak lah kan

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.