Perkhidmatan Pemasangan Penghawa Dingin Sekitar Pasir Gudang

By Mar Mansor - 9:00 PG

Assalamualaikum

Perkhidmatan Pemasangan Penghawa Dingin Sekitar Pasir Gudang | Masa en.suami plan untuk beli air-cond, cuaca agak panas dan bahang. Bila di dalam rumah, terasa bahang dan angin dari putaran kipas seolah tak terasa. Tapi, bila dah pasang air-cond, hujan pula saban hari. Cuaca pun sejuk aja. Haha..

Berbalik kisah pemasangan air-cond di rumah kami, air-cond kami beli berasingan memandangkan en.suami mencari model Mitsubishi Inverter dan tidak banyak tempat yang ada air-cond jenis ini.

Setelah membuat perbandingan harga, dapatlah satu tempat di Adda Height, JB. Maka, kami pun ke kedai tersebut untuk bertanyakan harga. Bila dah tanya, berbincang, dan kebetulan pula en.suami seorang chargeman dan maintenance, makanya dia memang tahu mengenai electrical, piping dan air-cond. Kami pun beli air-cond idaman en.suami ni di sini. Layanan di kedai ini memang tip top tau. Boleh terjah FB Wong Electric. Mereka juga turut menyediakan perkhidmatan pemasangan dan servis air-cond tau.


Kami bawa balik air-cond dan outdoor unit ni dengan kereta viva je. Alhamdulillah, muat aje.


Untuk pemasangan air-cond, wiring segala, en.suami upah syarikat bumiputera di Pasir Gudang. En.suami sebenarnya boleh buat sendiri tapi sebab nak pasang cepat dan dia pun tak nak penat, so upah sajalah jalan yang terbaik.

 Kami menggunakan perkhidmatan Adisha.Aircondition. Minta pasang hari sabtu pada asalnya tetapi job mereka penuh pada hari sabtu, so mereka membuat pemasangan pada hari ahad.

Lokasi air-cond.

Wiring.

2 core cable.




Akhirnya ia terpasang dan berjaya membuat bilik tidur kami sejuk. 

Outdoor unit.

Saya ingatkan proses pemasangan sekejap je, tapi makan masa agak lama juga rupanya. Kerja-kerja pemasangan bermula dari jam 2.30 pm, kemudian mereka berhenti solat Asar sekejap di surau berdekatan, kemudian sambung siapkan kerja semula. Lebih kurang jam 5.30pm selesai semua termasuk pembersihan.

Panjang hos paip bergantung pada jarak lokasi air-cond. Begitu juga dengan kabel.

Harga Penghawa Dingin - RM1299
Upah pemasangan termasuk barang - RM550

Jumlah hangus??
RM1849



  • Share:

You Might Also Like

7 comments

  1. bestnya dah pasang aircond tapi sekarang hujan je sejuk pulak.nanti panas semula airah pun sama mula la terfikir2 aircond haha

    BalasPadam
  2. nanti boleh la contact diorang ni...

    BalasPadam
  3. Cuaca sekarang sesuailah pasang ekon..
    Ekon pun ada pilihan kan, nak hos besar atau kecik..

    BalasPadam

  4. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasPadam
  5. alah membeli, menang memakai kan kak..untuk keselesaan seisi keluarga..

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah..Murni pon duk kumpul duit nak boh aircond dlm bilik anak2 pulak

    BalasPadam
  7. Time panas mmg layan kalo pasang air-cond.. =)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.