Sedapnya Durian Goreng Leleh Ni

By Mar Mansor - 9:50 PG

Assalamualaikum

Sedapnya Durian Goreng Leleh Ni | Korang peminat tegar durian? Korang dah pernah cuba produk ni? Sedap weh! Cukup mudah untuk disediakan dan penuh rasa durian.


Durian goreng leleh ni merupakan produk sejukbeku. Korang nampak kan bentuk kiub tu? Itulah durian leleh sebelum digoreng. 1 pek ni didatangi bersama sepeket tepung tempura.


Cara-cara penyediaan ada disertakan di bahagian hadapan pek. Cara penyediaannya cukup mudah semudah ABC.

1- Bancuh tepung tempura yang disediakan dengan 100ml air.

2- Masukkan durian frozen dalam bancuhan tepung tersebut. Salutan putih tidak perlu ditanggalkan.


3- Goreng deepfry dalam minyak yang banyak sehingga durian goreng kekuningan.


4- Sedia untuk dihidangkan.


Untuk menghasilkan durian goreng yang cantik saya nasihatkan korang celup seketol-seketol ke dalam tepung tempura dan terus masuk ke dalam minyak panas.

Kesimpulannya korang kena cuba Durian Goreng Leleh ni. Nak beli kat mana?
Korang terjah je 









  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. huih meleleh air liur nengoknya

    BalasPadam
  2. sedapnya...nanti nak jugaklah beli..

    BalasPadam
  3. fuhh...dah boleh bayang macam mana rasanya...minum petang petang dengan teh o atau kopi o...mahu terlupa nak pergi tanam lada...tiber

    BalasPadam
  4. Pernah makan sekali je memang sedap. Ni senangla ada frozen

    BalasPadam
  5. Sedap Mar, Sis dah beli juga haritu dua pek hehehehe.. sekali goreng makan pepanas, habis..

    BalasPadam
  6. First time dengar ni. Tak suka durian tapi kenapa macam nak try ni ea haha

    BalasPadam
  7. Wow.. nampak sedap betul nih! Tengok sikit isi dalam tu kak. .mesti mantapppp. Hehe..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.