Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Belajar Tentang Padi Di Paddy Gallery Sekinchan

Assalamualaikum

Belajar Tentang Padi Di Paddy Gallery Sekinchan| Dari Laman Tebu dan Orkid Aidil, kami gerak ke Galeri Padi pula. Perjalanan dua tempat ini melalui sawah padi yang terbentang luas. Padi di kawasan ini sudah mula ditebas, kalau nak tengok padi yang sedang berbuah dan bergambar boleh ke kawasan homestay kami menginap


Kenderaan boleh diparkir di luar pintu masuk galeri. Masuk pintu gate je, akan nampak Paddy Gallery di bahagian tengah. Di sebelah kanan akan nampak kaunter tiket. Kalau nak pergi tandas, tandas ada berdekatan kaunter tiket.


Harga tiket masuk hanya RM5 untuk dewasa dan kanak-kanak. Dapat sepeket beras sebagai cenderahati.


Masuk ke ruang masuk perlu mendaki tangga terlebih dahulu. Kemudian, kami di bawa masuk ke bilik audio visual dan diberi penerangan serba sedikit mengenai padi. Selesai penerangan kami dibawa melawat galeri. 


Di galeri kami bebas bergambar dan melihat barang-barang yang dipamerkan. Teruja jugalah melihat peralatan bersejarah ni.







Sesudah puas bergambar di galeri, kami turun anak tangga dan sampai ke tempat jualan beras. Tidaklah kami ada membeli beras. Terus keluar dan mencari tempat berehat sebelum pulang ke homestay.






Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. best . pernah pergi sekinchan tp xberpeluang pergi tempat ni

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code