Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Laman Tebu Dan Orkid Aidil

Assalamualaikum

Laman Tebu Dan Orkid Aidil | Oleh kerana hari pertama dah berendam dalam kolam dari check-in sampai waktu nak maghrib, maka hari ke-2 kami berjalan-jalan di kawasan sekitar.

Selepas makan tengahari dan solat zohor, berehat-rehat sekejap sebab cuaca agak panas hari tu. Jam 3.30 petang, kami pusing-pusing sekitar situ melawat tempat-tempat menarik.

Dengan bantuan google maps, sampai lah kami di Laman Tebu dan Orkid Aidil. Tempat ni tak jauh sangat dari homestay kami menginap. 


Bergambar di pintu masuk.


Deretan pokok tebu di tepi jalan. Rupanya itu saja tebu yang ada. Ingatkan masuk dalam boleh tengok ladang tebu atau tempat pemprosesan tebu. Tapi hanya tempat makan dan minum untuk menghilangkan dahaga.


Duduk-duduk sekejap sambil minum air tebu. Air tebu tu dah difrozenkan. Bila dah petang dah tak boleh minum, rasa masam-masam, terus buang. Ralat juga.


Bergambarlah juga di pokok tebu, kemudian balik.



Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. kawan dulu pernah ke sini. katanya makanan n air tak berapa ok. xpadan dgn viral tempat tu. kami xpernah ke sana. hajat nak singgah tiap kali lalu, tapi asyik tak tersinggah

    BalasPadam
  2. Alahai, patutnya kalau frozen lambat masamnya.

    BalasPadam
  3. ooooo..ingatkan ada ladang tebu besar kat situ..rupanya macam tempat viral untuk lepak2 je eh..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code