Sambutan Hari Kemerdekaan Peringkat Tabika 2017

By Mar Mansor - 12:00 PTG

Assalamualaikum

Sambutan Hari Kemerdekaan Peringkat Tabika 2017 | 11.09.2017 - Sambutan hari kemerdekaan Tabika Kemas Al-Falah diadakan. Kebetulan saya memang minta cuti setengah hari sebelah petang sebab ada checkup 2 tahun Alif. Bila tiba-tiba dapa surat dari tabika, teruslah saya minta cuti satu hari full.


Kalau ikutkan saya yang sudah hilang kekreatifan ni memang takde lah Cik Aisyah pakai baju macam ni agaknya. Ibu kau dah beku macam anode juga.

Siapa hasilkan baju ni? Baca sampai habis ye.

Sudah lengkap cantik berbaju tapi tudung pula takde idea saya nak pakaikan. Penyudahnya pakai sajalah tudung sekolah.


Kami ibu bapa murid datang seawal 8 pagi. Ada sesi menjawab teka-teki jumlah gula-gula dalam balang. Alif teruja membuli kakaknya. Cubaan mendapatkan skaf rambut Cik Aisyah.


Murid-murid duduk di kerusi yang telah cikgu aturkan bagi memudahkan majlis.


Sesi dimulakan setelah Pengerusi sampai. Dimulakan dengan ucapan Cikgu Syira selaku guru di tabika ini. Kemudian, diikuti dengan ucapan dari wakil ibu bapa. Teks telah disediakan oleh guru. Akhir sekali, ucapan dari Pengerusi. Setelah itu, majlis pun dimulakan.


Murid-murid diminta beratur untuk mengambil nombor. Aisyah dapat nombor 8.


Kami menyanyikan lagu Negaraku, lagu kebangsaan, lagu merdeka bersama-sama. Ada lagu yang saya tak pasti (jangan jadi macam saya).


Sesi bermula.



Selesai peragaan dari semua murid, kami dihidangkan dengan Layer Cake Apollo dan air teh. Ada juga air oren sejuk. Sementara itu, para juri sedang berdiskusi memberi markah.

Budak lapar.

Gegirl.

5 orang pemenang utama dipilih dan mendapat hadiah dan wang tunai. Aisyah dapat saguhati je, tempat ke-6. Itu sudah buat kami gembira. Hadiah saguhati seperti yang dipegang oleh Aisyah berisi pensel dan pensel warna.


3 pemenang utama yang sempat saya ambil gambar. Lengkap berpakaian bendera dari kepala hingga ke kaki kan?


Sebelum balik, kami ibu bapa murid diberi bungkusan makanan satu sorang. Mi goreng. Sedap tau. Manakala, murid-murid pula diminta bergambar beramai-ramai.


Inilah dia orang kuat yang menghasilkan baju cantik Cik Aisyah. Atok dan nenek Cik Aisyah. Terima kasih emak..abah.. Cik Aisyah pakai baju ni sampai ke petang. Ke klinik pun masih pakai baju ini hingga menjadi tumpuan ramai.





  • Share:

You Might Also Like

2 comments

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.