Adik Sudah Sebulan

By Mar Mansor - 8:30 PG


Nama si adik, Muhammad Alif Ziyad. Yang bermaksud, kelebihan kawan rapat. Lebih kurang begitu.

Lahir dengan berat 2.4kg.

Selepas 10 hari, beratnya 2.5kg.

Selepas 15 hari, kes jaundis adik ditutup. Lega.

Selepas 20 hari, beratnya 3.0kg.

Dan selepas 30 hari, beratnya 3.49kg.

Semakin semangat dia. Menyusu memang kuat. Adik sihat, perkembangannya memuaskan.

Pemeriksaan kesihatan sebulan, adik kena cucuk. Menangis lah. Lepas tu dia tidur. Minum susu, tidur. Minum susu tidur.

Sehingga hari ini, saya masih cuba untuk menyusukan adik walaupun campur dengan susu formula juga. In sha Allah, satu hari nanti impian saya tercapai.





  • Share:

You Might Also Like

21 comments

  1. Alhamdulillah..Nice name..semoga membesar dgn sihat :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah. Sihat dan comel. Sakit kuning dah jadi biasa anak-anak baru lahir sekarang ini.

    BalasPadam
  3. Comel namanya. Jadi anak yang soleh yea Ziyad.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...makin sihat...semoga membesar menjadi anak yg soleh ye Muhammad Alif Ziyad.

    :)

    BalasPadam
  5. Diam tak diam dah sebulan ye Mar...
    Semangat sungguh badan nya..
    Bambam.. geram akak tengok :)

    BalasPadam
  6. Nampak gayanya adik masuk setahun aje besar boleh kalahkan kakak Aisyah ni..
    Tengoklah pipinya gebus betul:)

    BalasPadam
  7. alhamdulillah...membesar dgn sihat....

    sebulan dah kan...rindu plak lieya tgk baby kecik nie...ni rase nak preggy balik ni ekekekeekek

    BalasPadam
  8. Comel Ziyad...moga terus sihat..

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah..semoga jadi anak yg cemerlang

    BalasPadam
  10. pipinya
    smga adik mmbesar dgn sihat nti blh main main dgn kakak

    BalasPadam
  11. Moga adik membesar dengan sihat dan menjadi anak yang soleh serta menjadi kebanggaan keluarga.. ;)

    BalasPadam
  12. alhamdulillah , semoga terus sihat ziyad dan membesar dgn baik ...

    BalasPadam
  13. In Shaa Allah Mar...Jom kite usaha sama2...

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah, semiga terus membesar dengan sihat ye. :-)

    BalasPadam
  15. Da bsr ya sis..cpt btl brlalu..moga baby sis mmbsr dgr sihat

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah... Rindu plak moment count berat anak nih...

    BalasPadam
  17. atotototo baby !!!! ehehe.. smoga membesar jadi anak soleh..

    BalasPadam
  18. budak lelaki memang agak kuat selera dia
    janji sihat mar..mar pun jaga diri ye

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.