Majlis Graduasi & Anugerah Cemerlang Tadika Ghufran Nur Soleh

By Mar Mansor - 9:00 PG

Assalamualaikum
Majlis Graduasi & Anugerah Cemerlang Tadika Ghufran Nur Soleh | 19.11.2018 - Berlangsungnya majlis graduasi tadika Aisyah. Majlis bermula jam 8 malam. Alhamdulillah, dapat melihat Aisyah tamat tadika 6 tahun.
Kebetulan hari yang sama saya ada check-up bulanan dengan doktor. Alang-alang ada majlis graduasi Aisyah, saya pun terus ambil cuti setengah hari.


Majlis diadakan di dewan sekolah agama taman rinting. Tiada sebarang bayaran diminta dari pihak tadika.

Cameraman tu rakan sekerja saya dulu.

Seperti biasa majlis dimulakan dengan bacaan doa. Kemudian diteruskan dengan ucapan puan pengetua. Puan pengetua ni pun bekas staff di kilang saya bekerja tau.

Bacaan Asmaul Husna dari semua murid.

Majlis diteruskan dengan persembahan-persembahan murid. Diselang seli pula dengan cabutan bertuah.

Persembahan 6 Bukhari.

Saat ditunggu-tunggu adalah melihat Cik Aisyah naik ke pentas untuk menerima anugerah tamat tadika 6 tahun. Kecik-kecik dah merasa pakai jubah kan. Aisyah menduduki tempat ke 13 dari 18 dalam kelas. Hahaiii.. Ibu tak kisah pun sayang. Yang penting Aisyah dapat menimba ilmu. Ilmu ni luas nak, bukan sekadar ilmu buku sahaja. Kehidupan juga adalah ilmu buat kita semua.

Sijil tamat tadika yang disampaikan Puan Pengetua.


Tak sangka pula Cik Aisyah naik pentas sekali lagi untuk menerima anugerah kecemerlangan kreativiti. Kreativitinya memang terserlah.


Alhamdulillah..sebuah kenangan yang takkan dapat dilupa. Setiap anak pasti akan ada kenangan ini.


Terima kasih tidak terhingga buat guru-guru yang bersusah payah mendidik anak kami. Semoga Aisyah diterangkan hatinya dalam pelajaran dan membesar menjadi anak yang solehah.


  • Share:

You Might Also Like

9 comments

  1. selamat bergraduasi... tahniah.. semoga terus berjaya

    BalasPadam
  2. Tahun depan dah darjah 1 yee, cepat dah membesar anak-anak kan...

    BalasPadam
  3. comeynyaaa cik aisyah uiiii..tahniahhh!

    BalasPadam
  4. Nice blog

    Book online bus ticket from Redbus

    BalasPadam
  5. Very informative blog post….thanks for sharing it..
    Book online bus ticket from Redbus

    BalasPadam
  6. tahniah aisyah dh tamat tadika..thn depan msk sek rendah & bakal dpt adik baru..hihi

    BalasPadam
  7. Tahun depan kak aisyah dah sekolah rendah la eh...wahhhh

    BalasPadam
  8. Seronok tengok anak2 ni grade..i is tersentuh.. =)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.