Ibu vs Emak

By Mar Mansor - 8:00 PG


Perbualan ringkas antara saya dan Cik Aisyah semalam. Seronok berbual dengan dia sekarang ni. Sudah pandai menyusun kata.


Cik Aisyah : Nak umah mak..

Ibu : Ha? Rumah mak? Nape?

Cik Aisyah : Nak umah mak..

Ibu : Ala..dengan ibu la.. Ibu kan ada.

Cik Aisyah : Tak nak.

Ibu : Nape?

Cik Aisyah : Umah mak.. ada kawan. Ada kakak, ada abang.



Begitulah Cik Aisyah. Cuti dua hari bersamanya sudah cukup buat dia teringat maknya. Tapi, kalau cuti panjang, kami pulang ke kampung, dia tidak berapa ingat emaknya sebab ada atuk dan nenek melayan.

Lagi satu penyakit, mesti bawa dia jalan-jalan naik kereta atuk bila di kampung.







  • Share:

You Might Also Like

18 comments

  1. assalamualaikum
    singgah pagi

    BalasPadam
  2. Cik aisyah dah pandai berkawan..bosan la tu kalo x de kawan..

    BalasPadam
  3. sama la ngan nak kite..smp xnk blk umah sbb kat umah nenek die ramai org mengelola die..

    BalasPadam
  4. Samalah anak2 ni kan hehee.. :D

    BalasPadam
  5. Sok dah keluar adik, mesti dia suka...sebab ada kawan kan Mar

    BalasPadam
  6. nak kawan tu..bagi la sorang..heheheh

    BalasPadam
  7. bila ada kawan..dia boleh lupa ibu..
    samalah anak saya masa kecil2 dulu

    BalasPadam
  8. masa ank sulung saya pun mcm tu, mungkin dia boring sorang2 kt umh. huhuhu

    BalasPadam
  9. sabar ek cik aisyah
    xlama lagi adalah kawan
    hehe

    BalasPadam
  10. Dah pandai nak berkawan tu. Erm, hint secara halus tu Mar... Heheh.

    BalasPadam
  11. takpe tak lama lgi dpt la kwn kan hehehe..

    BalasPadam
  12. Tak sabar nk tunggu adik keluar la tu..baru ada geng bermain

    BalasPadam
  13. Anak akk pun klw sabtu ahad sebuk nak pg rumah opahnya sbb ramai kawan. Kat rumah bosan katanya. Kalau cuti sekolah dok sana sampai tak balik. Tension maknya. Nasib la 15 menit dah leh sampai rumah opahnya tu

    BalasPadam
  14. hehe... biasa cmtu...klau de geng mmg syok je... kita pun dia lupa...

    BalasPadam
  15. dah bagi hint mintak adik tu ... heeee

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.