Keadaan Kian Meruncing

By Mar Mansor - 12:00 PTG


Perkara yang berlaku tidak dapat dielakkan. Masalah yang melanda seksyen kami mungkin tidak dapat diselamatkan. Projek memang ada tapi bos singapore mahu segala proses dilakukan di Batam.

Mungkin sudah tiba masanya kami memahami situasi ini. Keadaan kian meruncing dan mungkin periuk nasi kami sampai setakat ini sahaja di sini. Bagi seksyen lain tidak ada masalah.

Pampasan? Mahu ke kompeni bayar? Mereka tidak pernah buang pekerja sejak dari syarikat ini ditubuhkan lagi tetapi mereka akan buat kita sendiri akan berhenti dengan sukarelanya. Paling kuat, mereka akan transfer sebahagian dari kami ke seksyen lain.

Sebelum kejadian ini meruncing lagi, ibu sudah tidak betah bekerja di sini. Banyak sebab mengapa ibu berkata begini kerana ibu sudah berasainya sejak 5 tahun yang lalu. Tidak hairan jika ramai yang tidak tahan bekerja di sini. Lebih-lebih lagi, perempuan. Sejak beberapa bulan ini, ibu rasa tidak sanggup untuk bekerja di kawasan ini lagi. Penat untuk terus berada di sini.

Ermmm...andai ada rezeki di tempat lain, ibu akan pergi. Tidak pun, bekerja sahaja dari rumah. In sha Allah rezeki itu milikNya dan ibu akan terus berusaha dan berdoa agar peluang lain hadir.






Nota Kaki : Siapa2 yang belum pos hadiah tu baik pos cepat selagi ibu ada di sini...Hahahahah..(gelak jahat)






  • Share:

You Might Also Like

20 comments

  1. memng compny ada cr buat kita sendiri yg berhenti kerja..
    ikut ht kita nk berhnti.. cuma fikir x de duit je.. kalau nk start kerja dr rumh elok skrg ni dekt raya.. try la cb2 jual brg raya.. tgok boleh ke tak?

    BalasPadam
  2. Jgn berhenti dulu sehingga diberikan apa yg sepatutnya Mar. Kalau dia transfer tu tak bolehlah buat apa. Tapi kalau dia berhentikan Mar kena tahu akta pemberhentian pekerja. Mereka tak boleh buang ikut suka...

    Tempat kita ni banyak kerja. Kalau dah ada experience lagi tak susah nak dpt kerja. Insya-Allah rezeki ada di mana-mana.

    BalasPadam
  3. Insyaallah rezeki ada di mana@ :)

    BalasPadam
  4. jangan pernah berhenti untuk mencuba dan mencari peluang lain...In Shaa Allah, ada rezekinya tu nanti...Farah doakan Mar yer...

    BalasPadam
  5. Rezeki Allah ini luas Mar.. yg penting kita kena berusaha kan.. keep going dear :)

    BalasPadam
  6. betul tu semua..
    KakZakie : betul tu..

    BalasPadam
  7. InsyaAllah mudah2an dipermudahkan urusan ye..
    Rezeki Allah ada di mana2

    BalasPadam
  8. Mungkin rezeki kat tempat lain..jangan takut untuk cuba sesuatu yang baru..mana tau..kan??kat tempat lain lebih baik..

    BalasPadam
  9. Sebelum ada hitam putih, kata putus, lebih baik bertahan dulu. Tengok macamana. Kalau dah takda jalan untuk dipulihkan, kenalah beralih angin ke tempat baru. Kalau nak kerja di rumah pun boleh juga. Ramai yang berjaya melakukannya. Buatlah pilihan yang bijak. Semoga sukses hendaknya buat Mar.

    BalasPadam
  10. Andai rezeki Mar bukan di situ... mungkin di tempat lain pula... Semoga dipermudahkan, Mar :)

    BalasPadam
  11. Saya doakan moga Allah permudahkan segala urusan di tempat kerja itu...doa moga dapat rezeki yg lebih baik...mungkin ' terpaksa berhenti' itu ialah jalan yg Allah lorongkan utk kita berubah, ke arah yg lebih baik

    BalasPadam
  12. semoga dipermudahkan buar ibu.. ...

    BalasPadam
  13. Ujian datang dan pergi..semoga Mar buat yang terbaik..apapun bertahan dulu sebaiknya..yakin dengan Allah..rezekiNya ada dimana-mana..
    Mar jangan risau..dengan pengalaman yg ada In Sha Allah senang nak masuk kerja mana2..:)

    BalasPadam
  14. jgn give up kak mar..kerja je dulu sebelum jumpa kerja lain..lagipn nk raya dah...mesti byk belanja nanti..be strong yah..niesa doakan kak mar cpt2 jumpa kerja baru..

    BalasPadam
  15. yup! keje gomen je la kot if ada problm kta bleh betahan..klu swasta mcm sy ni mmng kadang2 tu ada rsa je nk berentiii tapi memikirkan nak cri peluang lain pon mcm susahhh....

    BalasPadam
  16. Semoga dipermudahkan & dikurniakan segala kebaikan... aamiin..

    BalasPadam
  17. kat mana mana ada je keje kosong..rezeki Allah dah tentukan..In shaa Allah ada rezeki tuh nanti

    BalasPadam
  18. Semoga rezeki di tempat lain akan dimurahkan dan semoga cepat2 kerja baru hinggap di hati Mar..Amin..kemungkinan ada hikmah di sebalik semuanya nanti..AMin!

    BalasPadam
  19. Allah tahu yg terbaik utk kita.. Rezeki Allah tu Maha Luas...

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.