Kejadian Selepas Hari Jadi

10:00 PG

Assalamualaikum


Kejadian Selepas Hari Jadi | Hari Ulang Tahun Qaseh yang ke-2. Qaseh ni cucu BS. Duduk pun sebelah rumah nenek dia je. Qaseh sebaya Alif.

Sambutan hari jadi dibuat pada hari Ahad lalu. Saya dah pesan awal-awal pada Aisyah, malam nanti nak pergi rumah Qaseh, nak tengok Qaseh potong kek. Tapi Aisyah asyik main dan tengok video cerita Puteri, tak tidur pun petang tu. Penyudahnya, dia terlelap dah petang dan bila maghrib dikejut tak mahu bangun.

Jam dah lebih 8 malam, Aisyah tak bangun juga. Saya minta izin suami ke kedai sensei berdekatan untuk beli susu Qaseh (sebagai hadiah) dan susu Alif sekali.

Pergilah saya ke kedai dan terus ke rumah Qaseh dengan ditemani Alif sahaja. Parking atas bukit. Kemudian, jalan sedikit ke rumah Qaseh. Orang dah siap makan pun. Kami dua beranak baru berlenggang-lenggang.



Sempatlah makan semangkuk mi kari. Itu pun perut dah rasa kenyang. Berbual-buat sekejap. jam 9.30 malam saya balik. Dibekalkan berbungkus-bungkus makanan. Terima kasih banyak-banyak tuan rumah.

Yang saya nak ceritakan ni, kejadia yang saya tak sedari langsung setelah sampai rumah. Sedar bila tergesa-gesa nak ke Today Market dalam jam 3 petang keesokan harinya.

Masa tu berderau darah bila  tengok purse kecil ni hanya tinggal note merah dan biru (singgit). Eh?? Mana kada dalam ni? Mana? Mana?

Memang tak de! Ah sudah. Mana ni? Mana?

Fikiran dah mula tak keruan. Bersiap pun macam separuh siap dek kerana fikiran tak menentu. Ada benda penting dalam purse kecil tu yang hilang! Rasa nak meraung tapi sabar.


En.suami : Macamana ada beg besar, pastu ada beg kecik pulak. Eh pelik-pelik orang perempuan ni.

Hahaha..

Terus ke tempat parking malam tadi. Alhamdulillah, barang tu tercicir di celah-celah rumput. Takde siapa yang ambil. Syukur sangat-sangat.


Ini lah barang penting tu.



Nota Kaki : Jangan cuai seperti saya ye..








You Might Also Like

11 comments

  1. alahai mar,kekadang terjadi jugak pada akak..nasib baik takde orang perasan kan beg kecil tu...

    BalasPadam
  2. Astaghfirullah... nasib baiklah tercicirnya boleh dijumpa
    Allah masih beri perlindungan tu Mar.

    BalasPadam
  3. Kalau akak pun kecut perut tau Mar...
    Alhamdulillah jumpa balik ye..

    BalasPadam
  4. alhamdulillah,Nasib cepat sedar tau..

    BalasPadam
  5. Lepas ni kena lebih berhati-hati lagi.

    BalasPadam
  6. Huu.. Naseb baek sempat jumpa...

    BalasPadam
  7. kak, mohon hati-hati ye next time.

    jom baca pasal Orang Dewasa dan Ubat Cacing.

    BalasPadam
  8. assalamualaikum mar...alhamdullilah nasib baik dpt balik..yer la mungkin ada hikmahnya gunakan beg kecil mcm tu...x ada org yg perasan akannya...tapi kena berhati2 sbb barang yg kecil ni buat kita x sedar...

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah..nasib baik tak de org amik kan..kalau tak..sayangnyaaa..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.