Makanan

Etsumell Susu Kambing Coklat + Oat

8:00 PG

Assalamualaikum

Etsumell Susu Kambing Coklat + Oat | Etsumell merupakan rumusan khas berasaskan susu kambing sesuai untuk semua peringkat umur. Ia mengandungi campuran unik lengkap dan seimbang membekalkan vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh bagi kesejahteraan dan gaya hidup aktif.


Susu kambing Etsumell sesuai untuk kanak-kanak, wanita hamil/berpantang, wanita menyusu, remaja dan dewasa/warga emas.

Khasiat Semulajadi Etsumell

Isi kandungan
Susu kambing, DHA, Oat, krimer tanpa tenusu, serbuk koko, delima, madu, kurma, gam arab, habatus sauda, kismis, ekstrak biji aprikot dan gula perang.

❤Susu Kambing❤
Tahukan anda, susu kambing merupakan ;
- Susu yang paling hampir dengan susu ibu (minuman terbaik di dunia selepas susu ibu).
- Para Nabi meminum susu kambing dan membela kambing (membela dan meminum susu kambing adalah sunnah).
- Tiada dijangkiti penyakit kambing gila (yang ada penyakit lembu gila).
- Kurang dijangkiti penyakit kuku dan mulut berbanding lembu.
- Kambing mempunyai sistem pertahanan tubuh yang kuat.
- Kambing betina beranak 2 kali setahun, 1 hingga 4 ekor berbanding lembu setahun sekali dan hanya seekor.
- Lembu hanya mempunyai nafsu mengawan sekali dalam satu tahun berbanding kambing, setiap hari.
- Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia hanya memerlukan 20 minit berbanding susu lembu memerlukan 2 jam.

❤Habbatussauda ❤
Diketahui bahawa habbatussauda memiliki manfaat yang sangat banyak untuk kesihatan tubuh, diantaranya:
- Dapat mengatasi penyakit diabetes atau kencing manis.
- Dapat membantu dalam menstabilkan kadar gula darah di dalam badan.
- Dapat meningkatkan sistem imunisasi badan.
- Dapat mencegah dan membunuh perkembangan sel kanser di dalam badan kerana di dalam habbatussauda terdapat kandungan thymoquinone dan juga thymohydroquinone yang merupakan salah satu kandungan senyawa antikanser.
- Dapat membantu melancarkan buang angin, kerana kandungan senyawa di dalam habbatussauda dapat bersifat karminatif.
- Dapat mengatasi sakit perut
- Dapat menghangatkan badan, sehingga dapat mencegah masuk angin.
- Mengatasi masalah pencernaan.

❤Oat❤
Salah satu bahan istimewa yang terkandung di dalam nya adalah oat. Susu kambing sendiri mudah dihadam, bertambah pulak khasiat fiber dari oat, in sha Allah membantu mengatasi masalah sembelit dan juga memberi kesan rasa kenyang serta tenaga yang lebih lama.

❤DHA❤
Dalam kebanyakan produk makanan untuk kanak-kanak sering menekankan kepentingan DHA untuk perkembangan minda yang cerdas. Namun apakah sebenarnya DHA tersebut? Benarkah ia penting dalam tumbesaran kanak-kanak yang lebih sihat dan cerdas?
Antara kebaikan DHA kepada kanak-kanak adalah:
- Meningkatkan daya fokus.
- Perkembangan otak yang baik.
- Menajamkan penglihatan.
- Meningkatkan sistem imun
- Mencegah ekzema
DHA merupakan elemen utama yang diperlukan untuk membentuk sel membran neuron yang menjadi penghubung antara sel yang lain serta mempengaruhi fungsi  neurotransmitter acetylcholine dan membantu sel otak berhubung.
Memandangkan susu kambing mempunyai kadar nutrisi yang lebih padat berbanding susu lembu, anda akan menerima khasiat yang lebih banyak jika meminum susu kambing, walaupun anda minum kedua-duanya dengan kuantiti yang sama.

Satu cawan susu kambing dapat membekalkan 40% keperluan harian kalsium, 20% keperluan vitamin B dan kandungan potassium serta phosphorous yang banyak.

Pada masa yang sama, kajian telah menunjukkan bahawa susu kambing boleh meningkatkan pengambilan zat besi di dalam sistem penghadaman kita, yang mana sangat penting bagi orang yang mengalami penyakit anemia ataupun masalah kekurangan nutrisi.
Selain itu, pengambilan Etsumell dengan tambahan OAT yang ternyata mengandungi serat/fiber yang tinggi membantu korang untuk rasa kenyang lebih lama tapi tetap bertenaga sepanjang hari.

Bukan untuk kesihatan sahaja tapi rasanya sedap dan 100% organik tanpa pewarna,perasa atau bahan tiruan diyakini selamat.


Arahan Penggunaan Etsumell
Campurkan 3 sudu susu dengan 120ml air suam. (Pencedok disedikan di dalam kotak).

Arahan Penyimpanan Etsumell
- Sila simpan pek di tempat yang kering sebelum dan selepas dibuka.
- Lipat dan klipkan bahagian yang telah dibuka.
- Simpan di dalam tin atau bekas kedap udara. Pastikan bekas ditutup rapi.
- Jangan bekukan serbuk susu dan elakkan haba yang berlebihan.
- Untuk memastikan kesegaran, gunakan kandungan dalam tempoh 4 minggu selepas dibuka.

Testimoni Etsumell





Saya dah cuba susu kambing Etsumell ni. Rasa coklat yang sedap tanpa bau hamis. Anak-anak pun sukakan rasanya. Memang sedap.


Bahagian atas kotak ada kupon untuk dikumpul. So, sebelum kotak dibuang, pastikan korang dah simpan kupon ni. Rugilah kalau tak kumpul sebab korang boleh tebus kupon tersebut dengan susu Etsumell ni.


Untuk keterangan lanjut, boleh ke


Produk Kecantikan

Payudara Idaman Dengan Prime Bust

8:00 PG

Assalamualaikum

Payudara Idaman Dengan Prime Bust | Payudara merupakan aset wanita yang amat berharga. Bentuk yang menawan menjadi idaman para wanita dan dambaan para suami.

Dalam peningkatan usia, jika tidak diberi penjagaan rapi pasti mengundang perubahan. Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan perubahan itu berlaku. Salah satu perubahan yang sering dihadapi oleh segelintir wanita sudah berkahwin adalah payudara kendur atau tidak anjal. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang menyusukan anak.

Selain itu, ada juga yang memiliki payudara bersaiz kecil dan ingin mendapatkan bentuk yang mereka idamkan. Produk ini bukan hanya untuk wanita yang sudah berkahwin. Wanita yang belum berkahwin juga boleh dapatkan saiz idaman sebelum menjelang hari bahagia. 


Di sini, perkenalkan satu produk terhangat di pasaran yang membantu para wanita di luar sana bagi mengatasi masalah yang mereka hadapi. Katakan NO pada payudara kendur. 


Prime Bust Cream (PBC) adalah krim semulajadi yang boleh membantu membesarkan,
menganjalkan, serta mencantikkan bentuk payudara wanita.  Kesannya boleh dirasa seawal 7-14 hari (denyutan lembut di sekitar payudara).

Cadangan pemakaian sebanyak 3 botol utk kesan pembesaran dan penganjalan yang kekal (sustain the effects).


 Kelebihan PBC 
1- Membesarkan payudara dalam masa yang singkat.
2- Melembutkan dan memantapkan payudara.
3- Menegangkan kulit payudara bagi mengatasi masalah payudara kendur.
4- Memastikan tisu payudara serta peraliran darah. Tiada bahan aktif dijamin selanat dan baik untuk kesihatan anda.
5- Mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).



Cara Penggunaan
1- Mulakan dengan sapuan lembut secara menyeluru di seluruh kawasan payudara anda (termasuk daripada otot tepi, kiri dan kanan, dan daripada atas bahagian menghalu bahu anda).
2- Mulakan dengan urutan secara menekan lembut dan menarik oto-otat yang disebut ke atas.
3- Pastikan urutan tarik menghala ke bahagian tengah payudara anda (breast center).
4- Urutan secara membulat (lawan arah jam) di atas center payudara atau lebih dikenali sebagai circular motion.
5- Ulang urutan di bahagian sebelah lagi payudara.
6- Teruskan urutan selama 3-5 minit untuk setiap sebelah payudara.

Nota:
1- Wajib digunakan 2 kali sehati (pagi dan malam) selepas mandi.
2- Dilarang pakai sewaktu datang bulan dari hari pertama hingga hari ke-4 atas sebab hormon tidak stabil. Boleh sambung pakai semula pada hari ke-5.


Jangan tak tahu, PBC semakin dikenali di luar negara. Malah menjadi kegilaan para model terkenal seperti Lisaa Pinelli dan Holly Wolf (model majalah Playboy set a cosplayer). Hebat bukan?

 Testimoni Pengguna 





❤❤❤❤❤


Kalau nak tahu, PBC sangat wangi dan baunya sangat menyenangkan. Cepat meresap ke kulit dan tidak rasa melekit. Rasanya sedikit berangin dan rasa selesa je selepas disapu.
Untuk keterangan lanjut boleh ke
IG : @pbc_hq

Atau, nak order? Cepat-cepat WA
Whataps : 601127172016 

Review Product

Minyak Yu Yee Cap Limau Kepercayaan Turun Temurun

8:00 PG

Assalamualaikum

Minyak Yu Yee Cap Limau Kepercayaan Turun Temurun | Bila sebut je minyak yu yee, terbayang terus bayi. Ini kerana minyak yu yee dan bayi agak sinonim. Minyak yu yee telah wujud sejak zaman berzaman. Ianya yelah wukud sejak 1860!


Sejak anak pertama lagi, minyak yu yee lah yang saya gunakan untuk mengelakkan kembung perut bayi. Minyak Yu yee disapu selepas bayi mandi. Titiskan minyak yu yee di telapak tangan kita, gosok-gosok sebelum disapu pada perut, dada, belakang badan, betis dan tapak kaki bayi.


Minyak yu yee didatangkan dalam botol yang comel dan mudah untuk dibawa ke mana-mana. Ia mudah dibuka dan mudah disimpan tanpa tertumpah. Maka tidak hairanlah jika minyak yu yee menjadi pilihan ramai ibu bapa.

Kandungan Minyak Yu Yee Cap Limau

Linimen berwarna coklat berbau peppermint mengandungi :  

 peppermint oil..................36.0 % w/v
 Clove Oil............................2.6 % w/v
 Nutmug Oil........................0.6 % w/v 
Menthol..............................1.6 % w/v
Borneol...............................1.0 % w/v
Cortex Cinnamoni..............1.0 % w/v
Resina Calamus Draco......1.0 % w/v

Light Liquid Paraffin..........q.s 100%
Selain kegunaan bayi, ia juga mujarab untuk rawatan bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Jika anak saya sakit perut, memang minyak yu yee lah yang saya sapu. Bau limaunya cukup menyenangkan. Cepat melegakan sakit perut. Hatta, bagi saya juga ianya berkesan. 
Jangan risau, minyak yu yee cap limau ini telah disahkan HALAL dan sudah mendapat kelulusan KKM. Lagipula, minyak ini mudah didapati di farmasi.

Indikasi: 
Minyak ini melegakan sakit-sakit ringan pada otot-otot atau sendi serta melegakan simptom2-simptom kembung perut juga selesema.

Cara Pakai : 
Gosok di tempat yang sakit ketika diperlukan.

Kesan Sampingan: 
Tidak boleh digunakan bagi orang yang berhiper sensitif terhadap bahan-bahan kandungan minyak di atas

Amaran:
Untuk kegunaan luar sahaja. Kesan sensitif mungkin berlaku. Jangan terkena mata. Jangan sapu atas luka atau kulit yang rosak. jangan sapu dalam lubang hidung bayi. Jika berterusan, sila dapatkan nasihat doktor.

Cara Penyimpanan:
Simpan dalam suhu bilik (25-30 darjah C) Jauhi dr kanak2. tempoh penggunaan 4 tahun dr tarikh pengeluaran.

Minyak Yu Yee Cap Limau yang dikeluarkan oleh Weng Seng Heng Medical Factory Sdn. Bhd. ini biasanya digunakan untuk bayi bagi mengelakkan kembung perut dan juga selesema. Sila dapatkan di kedai runcit, pasaraya atau farmasi yang berdekatan anda dengan harga serendah RM9 sahaja. 

https://m.facebook.com/Minyak-Yu-Yee-Cap-Limau-1611335482473951/

Review Product

Is Your Washing Machine Really Clean

9:09 PG

Assalamualaikum

Is Your Washing Machine Really Clean? | Washing machine very important for us to wash our clothes. Usually, in one day we are wearing more than one. I believe every single home have washing machine. It is easy for us to laundry. 

Your washer make look spotless but appearance can be deceiving. You may think washing machine cleans itself every time it cleans your clothes, but after washing loads of dirty laundry, the inside of the machine is prone to develop mold, mildew, allergens and bacteria, especially if you live in an area with high humidity levels, which can lead to odors developing in the machine itself and get transferred to your clothes.
By giving your washing machine a quick clean once a month, you'll keep you washer fresh, and clothes cleaner too.

Here, introduce the best item to help to clean washing machine. The best part, it is no.1 selling brand in Taiwan. Mao Bao Washing Machine Cleaner.

Oxygenated formula with sliver ion technology, is powerful and effective, yet safe to use and eco-friendly. It may helps to remove sticky build-u and odor causing residues. Furthermore, laboratory proven to eliminate up to 99.9% Staphylococcus (MRSA), Escherichia coli (E.coli), Candida albicans and mold.


How to use?
Check first what kind of washing machine do you have. Then, follow the instruction given.

For washers equipped with the Clean Washer Cycle.
1- Empty the washer tub.
2- For front-load washers - Pour one pouch of cleaning powder and one AG+ packet directly into the washer tub (not in the dispenser), close the door and run the clean cycle.
3- For top-load washers - Select the clean washer cycle. Wait until the tank is filled with water then press "PAUSE". Pour one pouch of cleaning powder and one AG+ packet directly into the washer tub (not in the dispenser), close the cover and continue the cleaning cycle.
4- When finish, simply wipe away any residue that may be left behind.

Top-load washers (without Clean Washer Cycle)
1- Empty the washer tub. Turn the powder on and set the washer to the largest load settings and normal wash cycle.
2- When the washer stops filling water, press "PAUSE", then pour one pouch of cleaning powder and one AG+ packet directly into the washer tub (not in the dispenser), close the cover.
3- Allow the machine to run for 5 minutes. Power off the washer and let is sit for 1 - 2 hours.
4- During soaking, scoop up the dirt and grime floating on the water.
5- Turn the power back on, set to the largest load setting,and allow the washer to run through its normal wash, rinse and spin cycle to complete the cleaning process.
6- When finish, simply wipe away any residue that may be left behind.

Front-load washers (without Clean Washer Cycle)
1- Empty the washer tub.
2- Pour one pouch of cleaning powder and one AG+ packet directly into the washer tub (not in the dispenser) and close the door. Turn the power on and set the washer to normal wash cycle.
3- Allow the machine to run for 5 minutes. Power off the washer and let is sit for 1 - 2 hours. (If the powering off the washer drains the water in the tub, select the delicate wash cycle instead, and cleaning is complete, skip to the last step).
4- Turn the power back on, set to the largest load setting,and allow the washer to run through its normal wash, rinse and spin cycle to complete the cleaning process.
5- When finish, simply wipe away any residue that may be left behind.

For the best result, use monthly to keep washer and improve the washing performance.

Where to get it?
Maobou Washing Machine Cleaner by Schelly can be purchased online at https//www.facebook.com/happyshoppermy/ at a promo price of RM25 per box (NRP:RM33.90) + delivery.
Future availability at supermarkets will be announced soon.


Organic

Produk Organik Keluaran ZM Beauty

8:00 PG

Assalamualaikum

Produk Organik Keluaran ZM Beauty | Produk Organik kini menjadi pilihan ramai kerana ianya ternyata tiada bahan terlarang yang memudaratkan. ZM Beauty merupakan syarikat anak melayu tempatan yang berasaskan bahan organik.

Natural Handmade Soap

ZM Beauty mengeluarkan pelbagai jenis sabun untuk kegunaan harian. Boleh baca kebaikan dan kelebihan setiap sabun.

 

 

 

 

 

Harga: RM 20.00 exclude postage
Untuk baca testimoni sabun organik boleh klik SINI

Face & Body Scrub

Keistimewaan scrub keluaran ZM Beauty :
- Tekstur scrub yang halus dan lembut.
- Tidak meninggalkan kesan pedih atau luka bila menggunakannya.
- Berbau wangi.
- Melembapkan kulit.
- Membekalkan vitamin pada kulit.

Fungsi/ kebaikan scrub :
- Menghilangkan parut jerwat dan jeragat.
- Mencegah dan mengurangi kedutan di kulit.
- Menghaluskan kulit.
- Membantu menghilangkan bekas jerawat, belak-belak dan noda hitam.
- Mencegah jerawat.
- Melembapkan kulit.
- Membantu menghilangkan sel kulit mati.
- Dapat memperbaiki peredaran darah dan memecah lemak/ selulit di tubuh.
- Menghilangkan bau badan.
- Meneutralkan kulit yang teriritasi.
- Bermanfaat sebagai detoksifikasi tubuh.
- Memberikan nutirisi pada kulit.



Kelebihan & fungsi Olive Oil :
- Mengatasi kulit pecah-pecah.
- Melembapkan kulit wajah.
- Menjaga kelembapan kulit secara menyeluruh.
- Menanggalkan sel kulit mati.
- Mencerahkan dan menyegarkan kulit wajah.
- Menghilangkan tanda-tanda penuaan, terutama pada wajah.
- Mengatasi kulit berminyak.

Cara penggunaan :
- Basahkan permukaan kulit dengan air biasa.
- Keluarkan sejumlah scrub untuk digunakan sahaja dan masukkan ke dalam bekas lain.
- Lumurkan scrub pada muka dan bahagian lain yang diperlukan.
- Jangan campur scrub dengan air.
- Ratakan scrub. Biarkan scrub selama 15 minit untuk meresap ke dalam kulit.
- Selepas 15 minit, gosok scrub secara lembut bagi membuang kotoran yang melekat pada kulit.
- Bilas dengan air bersih.

Bahan-bahan :
Gula bertapis, Olive oil, lavender oil, koko, vitamin E.

Berat :
200 gram

Petua :
Basahkan muka selama 5 minit dahulu sebelum memulakan proses scrub untuk memudahkan daki dan sel kulit mati tertanggal ketika proses scrib.
Jangan gosok terlalu kuat dan biarkan scrub berada di atas muka lebih lama untuk kesan yang optimum.

Harga: RM 20.00 exclude postage
Untuk baca testimoni scrub organik boleh klik SINI SINI SINI SINI


Sugar Lipscrub

Cara penggunaa:
- Basahkan bibir terlebih dahulu.
- Ambil lipscrub sedikit (kuantiti yang mencukupi)
- Sapukan dipermukaan bibir.
- Gosok membulat dengan lembut.
- Biarkan seketika.
- Lap dengan tisu/ tuala lembut.

Bahan-bahan :
Gula, madu asli, olive oil, perisa strawbery, peppermint.

Kelebihan :
- 100% organik, natural, bahan semulajadi tanpa ekstrak, homemade.
- Selamat bukan repacking.
- Berkesan untuk merawat masalah bibir.
- Membuang sel kulit mati di bibir.
- Wangi.

Harga: RM 18.00 exclude postage


Lipbalm

Lipbalm ini 100% organik sebab bahan adalah dari sumber pewarna dan perisa makanan. Lipbalm ini selamat dipakaikan pada kanak-kanak.



Harga: RM 18.00 exclude postage

❤❤❤❤❤

Saya suka sugar lipscrub sebab ia membantu merawat bibir saya. Bibir saya jenis kering dan agak gelap. Sugar lipscrub membantu merawat bibir saya. Saya suka bau strawberinya yang wangi. Malah ianya terasa manis.

Selepas menggunakan lipscrub, saya akan sapukan lipbalm pula. Juga berbau strawberi. Sweet sangat bauya.




Untuk maklumat lanjut dan pertanyaan;
Whatsapp ke 6011-32484182
Official website : www.zuraini.com


Happy Mother's Day

Hadiahkan Mug Cantik Sempena Hari Ibu

2:00 PTG

Assalamualaikum

Hadiahkan Mug Cantik Sempena Hari Ibu | Masa kecil, mesti korang selalu nyanyi lagu ni kan?
Ibu, ibu, engkaulah ratu hatiku,
Bila ku berduka, engkau hiburkan selalu,
Ibu, ibu, engkaulah ratu hatiku..

Kasih ibu tiada penghujungnya. Jasa ibu tidak dapat dibayar dengan wang ringgit, tapi kita boleh gunakan wang ringgit untuk membahagiakan dia.

Hari ibu semakin hampir. Korang dah fikirkan hadiah apa nak bagi pada emak, ibu, mama, mommy, ummi korang?

Apa kata korang hadiahkan mug cantik ni. Mug with photo printing. Cantik sangat tau mug ni. 

I am a mom also. What a lovely mug. Really like it..

Your choose photo

Inside the mug


I ❤ mom

I believe in the concept of love at first site
because I Love You from the day first
I opened my eyes and I saw you.
Moms are always best but
you are the best mom in the world.
Happy Mother's Day

❤❤❤❤❤

Bagaimana mendapatkan mug yang cantik ini?
Pelbagai cara kita boleh lakukan untuk mengabadikan kenangan bersama insan tersayang. Emak, merupakan insan yang kita palinggg sayang. Bersempana hari ibu yang bakal tiba, korang boleh dapatkan mug berprinting yang cantik ini.

Creative Sublimation Motto Mugs from BestSub also have 3 type of design. You can create likes Happy Mother's Day, Happy Birthday and I Love You. This kind of Motto Mug only RM30 each mug with printing! What a lovely ideas, right? 

Herewith, the motto mug, ordered by customer. So many design that you can choose and of course you will satisfied.



 eg; I Love You design

 eg; Happy Mother's Day design

 eg; Happy Birthday design


So, apa tunggu lagi? Tempah sekarang, hadiahkan untuk ibu tersayang.

Untuk tempahan, korang boleh hubungi

Contact number:  019-9858151 (Ms. Elaine) or 019-3231515 (Mr. Steven)
Email: enquiry@libertyprinting.com.my
Business hours: Monday to Saturday (9am to 6pm)


With Slogan Best Sublimation Expert



For business enquiries, contact:
BestSub Malaysia, Liberty Printing Sdn. Bhd. (1080784-T), 
Sublimation Blank Supplier:
Address: 6, 6A & 6B, Jalan Harmoni 1A/KU3, Kristal Klang Commercial Centre, 42100 Klang.
Business hours: Monday to Saturday (9am to 6pm)



Aku

Lipstick Novo Korea Style

8:00 PG

Assalamualaikum
Lipstick Novo Korea Style | Kuat betul terpengaruh dengan Korea ni. Bajet kalau pakai lipstick korea style boleh jadi cun cam orang-orang Korea? Hahah...saya lah tu!
Lipstick ni saya beli secara online di Shopee. Kebetulan masa online tu, memang item ni tengah hot sales! Harga pun jauh lebih murah dari yang di jual oleh seller online lain. Kalau seller lain ada jual RM20 tau. Paling murah saya jumpa, RM16 exclude postage.
Dek kerana taknak kempunan di kemudian hari, saya beli di Shopee dengan harga RM4.90. Murah sangat kan. Harga barang dan postage, total RM13.90 tak silap.
Tapi, bila dah bayar, dah submit address, baru perasaan, oversea. Maka, berhuhulah sebab menanti barang sampai mungkin sebulan.
Minggu lepas, saya dah terima lipstick ni. Punyalah lama kan nak tunggu, benda seketol je pun. Kelakar tak?


Tadaaaa..


Ok dah test pakai. Feeling korean sekejap.