Dengarlah Bintang Hatiku (Official Video Clip) - DEMEISES

By Mar Mansor - 12:00 PTG




Lagu ini pertama kali ibu dengar ketika menonton telemovie Ijab & Qabul. Jalan cerita yang sangat sedih dan berjaya membuat ibu menitiskan air mata, tersedu-sedu kemudian digelak oleh ayah. Boleh layan berapa kali cerita ni sebab Astro kan boleh rakam. Akekeke..
Dengarlah bintang hatiku aku akan menjagamuDalam hidup dan matiku hanya kaulah yang ku tujuDan teringat janjiku padamu suatu hari pasti akan ku tepati

Aku akan menjagamu semampu dan sebisakuWalau ku tahu ragamu tak utuhKu terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluhKarena bagiku engkaulah nyawaku

Aku akan menjagamu semampu dan sebisakuWalau ku tahu ragamu tak utuhKu terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluhKarena bagiku engkaulah nyawaku

Aku akan menjagamu semampu dan sebisakuWalau ku tahu ragamu tak utuhKu terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluhKarena bagiku engkaulah nyawaku

Aku akan menjagamu semampu dan sebisakuWalau ku tahu ragamu tak utuhKu terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluhKarena bagiku engkaulah nyawaku 
sumber ~ lirik.kapanlagi


===========================================


Menghayati lirik lagu bersama video klip Demeisis mengingatkan ibu kepada kisah adik Firdaus yang serba kekurangan. Seorang ibu pasti sanggup melakukan apa sahaja demi anaknya meskipun tidak sempurna.
~Wallahuaklam..


                                 ===========================================



Ibu : Aisyah pandang kamera, ibu nak amik gambar Aisyah cepat. Senyum...

Ishhh..senyum ke camtu?? T___T



Aisyah : Nanak awan (Taknak kawan)..


Telatahnya buat ibu gelak. Dia kerap merajuk kebelangan ini. Entahlah. Hampir setiap hari apabila menghantarnya ke rumah pengasuh, dia memeluk ibu erat. Tidak mahu lepas.


Asiyah : Ibu, nak itut.. (tersedu-sedu dengan memek muka sedih)

Ibu : Aisyah, ibu nak kerja nak. Janganlah macam ni bucuk ibu..


Ibu tetap meninggalnya dan berjanji akan menjemputnya pulang petang nanti. Begitulah janji ibu hampir saban hari andai dia meraung begitu. Sendu. 

Tetapi, tiap kali ketika mahu menjemputnya pulang, dia tidak mahu pula ikut ibu. Nampak kelibat ibu di balik cermin kereta sahaja dia sudah berpaling dan memeluk 'emak'nya erat. Pujuk bagaimana pun tetap jawapannya 'taknak'.

Penyudahnya, ibu pulang ke rumah dengan hampa dan meminta ayah mengambilnya pulang. Sendu.



Nota Kaki : Touching bermakna ibu masih ada perasaan..


  • Share:

You Might Also Like

11 comments

  1. Aisyah tahu bersama ibu lagi best tu :)

    BalasPadam
  2. suka lagu ni..
    alolo aisyab ni :-):-):-):-)

    psstt: so, akak ibu masih berttc atau dah ada anak skrg?

    BalasPadam
  3. Hehe budak2 gitu la sis kerenahnya...kejap je tu nanti timbul kerenah lain plak...yang pasti jadi hiburan dan kenangan sebab takkan berulang lagi...

    BalasPadam
  4. sukaaaaa lagu ni.. tiap2 hari asyik layan lagu ni berkali2..
    aisyah comellllll

    BalasPadam
  5. sue : kakak saya masih berttc..

    BalasPadam
  6. Suka gak lagu ni..hari2 dengar...

    Alololo...comeinya aisyah :)

    BalasPadam
  7. sama la kita...suka sgt lagu ni...

    BalasPadam
  8. Betul betul dia tak mau balik ke Mar.....pandai dia jual mahal yeh hehe

    BalasPadam
  9. sy siap buat lagu nih caller ringtones incik hubbu

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.