Info

Waktu Yang Sesuai Minum Susu

12:00 PTG

Assalamualaikum

Waktu Yang Sesuai Minum Susu | Sejak dua menjak ni mula dah sedar diri dan gigih juga la untuk minum susu Anlene. Susu Anlene memang susu yang bagus untuk menguatkan tulang. Ada pek baru dengan tambahan kologen, saya beli dengan harga istimewa, RM9.90


Tengok tu, kalau dah namanya perempuan kan. Nak minum susu pun pilih yang ada kolagen. Haruslah kan, nafsu 9. Nafsu nak nampak cantik tu salah satunya.


Tak ramai yang tahu waktu pengambilan susu memberikan banyak pengaruh yang berbeza. Di sini ada beberapa fakta untuk dikongsikan dan memberi manfaat bersama.

1- Jika menginginkan sarapan yang banyak mengandungi protein, maka minum susu di pagi hari merupakan rutin wajib. Selain mengandungi kalsium dan protein, susu juga mengandungi kaliun, magnesium, fosfor dan bermacam vitamin.

2- Jika sering melakukan olahraga di pagi hari, maka perlu minum susu di pagi hari juga sebagai sumber kalsium dan protein. Tulang dan otot memerlukan kalsium dan protein untuk mempercepat proses pemulihan dan perkembangan.

3- Jika ingin merasa kenyang lebih lama, maka pagi hari merupakan waktu yang tepat untuk minum susu. Tapi, jika korang jenis merasa kembung selepas minum susu, haruslah hindarinya.

4- Jika ada masalah tidur atau susah untuk tidur, minumlah susu hangat sebelum masuk tidur. Ini dapat membantu tubuh badan merasa tenang dan dapatlah tidur dengan nyenyak.

5- Jika merasa penat setelah seharian bekerja, minum susu di malam hari dapat membantu menyegarkan tubuh. Susu mengandungi asam amino atau dikenali triftopan dan berguna dalam proses pelepasan serotonin dalam otak.

6- Jika sedang cuba menurukan berat badan, tidak digalakkan minum susu di malam hari. Adalah lebih baik minum susu di waktu pagi atau siang hari. Bagi sesetengah orang, minum susu di malam hari boleh menyebabkan masalah pencernaan.

7- Sebenarnya tidak ada masalah jika mahu minum susu di pagi atau malam hari, tetapi tidak boleh ambil susu terlalu berlebihan. 150ml hingga 200ml setiap hari merupakan kadar yang cukup.

Sumber ~ SINI
Jom shopping!!



Info

Makan Buah Semasa Perut Kosong

8:00 PG

Assalamualaikum
Makan Buah Semasa Perut Kosong | Ini akan membuka mata anda! Baca hingga akhir; dan kemudian, hantar kepada orang lain dalam senarai anda seperti yang saya lakukan!

Dr Stephen Mak merawat pesakit  kanser terminal dengan cara yang "un-ortodoks" dan ramai pesakit pulih.

Sebelum dia menggunakan tenaga solar untuk membersihkan penyakit kepada pesakitnya, dia percaya pada penyembuhan semula jadi dalam tubuh daripada sebarang penyakit. 

Lihat artikel beliau di bawah.

Ia adalah salah satu strategi untuk menyembuhkan kanser. Sehingga kini, kadar kejayaan saya dalam menyembuhkan kanser adalah kira-kira 80%.

Pesakit  kanser tidak akan mati. Penawar untuk kanser sudah dijumpai - dalam cara kita makan buah-buahan.

Ia adalah sama ada anda percaya atau tidak. Saya minta maaf untuk beratus-ratus pesakit kanser yang mati di bawah rawatan konvensional.

Makan Buah

Kita semua berfikir makan buah-buahan bermakna hanya membeli buah-buahan, memotong dan memasukkannya ke dalam mulut kita.

Ia tidak semudah yang anda fikirkan. Ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan bila untuk makan buah-buahan.

Apakah cara yang betul untuk makan buah-buahan?

IA BERMAKNA TIDAK MAKAN BUAH SELEPAS ANDA MAKAN!
BUAH PERLU DIMAKAN KETIKA PERUT KOSONG

Jika anda makan buah-buahan semasa perut kosong, ia akan memainkan peranan utama untuk menyahtoksik sistem anda, membekalkan anda dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan lain.

BUAH-BUAHAN ADALAH MAKANAN PALING PENTING.

Katakan anda makan dua keping roti dan kemudian sepotong buah.

Buah-buahan tersebut sedia untuk masuk terus melalui perut ke dalam usus, tetapi ia terhalang daripada berbuat demikian kerana roti yang diambil sebelum buah.

Dalam pada itu makan keseluruhan roti dan buah-buahan ynag dimakan akan membusuk dan menapai dan bertukar kepada asid.

Apabila buah bercampur dengan makanan di dalam perut dan pencernaan jus, jisim keseluruhan makanan mula menjadi rosak.

Oleh itu, sila makan buah-buahan anda semasa perut kosong atau sebelum anda makan!
Anda pernah mendengar orang mengadu:

Setiap kali saya makan tembikai saya sendawa, apabila saya makan durian perut saya kembung apabila saya makan pisang saya rasa seperti ingin ke tandas, dan lain-lain .. 

Sebenarnya semua ini tidak akan timbul jika anda makan buah-buahan semasa perut kosong.
Buah bercampur dengan makanan lain yang membusuk dan menghasilkan gas dan dengan itu anda akan merasa kembung!

Rambut beruban, botak, cetusan saraf dan lingkaran hitam di bawah mata semua ini TIDAK akan berlaku jika anda mengambil buah-buahan semasa perut kosong.

Tidak ada perkara seperti beberapa buah-buahan seperti oren dan lemon adalah berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini.

Jika anda telah menguasai cara yang betul untuk makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal.
Apabila anda perlu minum jus buah-buahan - minum hanya jus buah-buahan segar, BUKAN dari tin, pek atau botol.

Jangan juga minum jus yang telah dipanaskan. Jangan makan buah-buahan masak kerana anda tidak mendapat zat makanan langsung. Anda hanya mendapatkan rasanya. Memasak memusnahkan semua vitamin.

Tetapi makan keseluruhan buah-buahan adalah lebih baik daripada minum jus. Jika anda perlu minum jus buah-buahan segar, minum perlahan-lahan, kerana anda mesti biarkan ia bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya.

Anda boleh mengamalkan 3 hari diet buah-buahan  untuk membersihkan atau menyahtoksik badan anda.
Hanya makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan segar sepanjang 3 hari.

Dan anda akan terkejut apabila rakan-rakan anda memberitahu anda bagaimana berseri anda kelihatan!

BUAH KIWI:
Kecil tetapi kuat.
Ini adalah sumber yang baik kalium, magnesium, vitamin E & serat. kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren.

EPAL:
Sebiji Epal seharimenjauhkan doktor?
Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan & flavonoid yang meningkatkan aktiviti vitamin C dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser usus besar, serangan jantung dan strok.

STRAWBERRY:
Buah Perlindungan.
Strawberi mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada penyebab kanser, salur darah tersumbat dan radikal bebas.

ORANGE:
Ubat paling manis.
Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauhkan selsema, mengurangkan kolesterol, mencegah & membubarkan batu karang serta mengurangkan risiko kanser kolon.

TEMBIKAI:
Penghilang dahaga paling sejuk. Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutathione, yang membantu meningkatkan sistem imun kita.
Mereka juga adalah sumber utama lycopene iaitu oksida melawan kanser.
Nutrien lain yang didapati dalam tembikai adalah vitamin C & Potassium.

JAMBU BATU & BETIK:
Anugerah tertinggi untuk vitamin C. Mereka adalah pemenang jelas untuk kandungan vitamin C yang tinggi.
Jambu batu juga kaya dengan serat, yang membantu mencegah sembelit.
Betik kaya dengan karotena; ini adalah baik untuk mata anda.
Minum air SEJUK atau minuman selepas makan = KANSER

Bolehkah anda percaya ini?

Bagi mereka yang suka minum air sejuk atau minuman sejuk, fakta ini sangat bermakna kepada anda.

Ia adalah nikmat untuk minum secawan air sejuk atau minuman sejuk selepas makan.
Walau bagaimanapun, air  atau minuman sejuk akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan.

Ia akan memperlahankan proses penghadaman kita.

Apabila 'enapcemar' ini bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal.

Ia akan kekal di dalam usus.

Tidak berapa lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada KANSER!
Ia adalah lebih terbaik untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.
Mari kita lebih berhati-hati dan sedar. Lebih banyak kita tahu, lebih baik peluang kita boleh hidup.

Info

Penyakit Yang Dapat Disembuhkan Dengan Berjalan Kaki

8:00 PG

Assalamualaikum

Penyakit Yang Dapat Disembuhkan Dengan Berjalan Kaki | Perkongsian bermanfaat ini haruslah dikongsi bersama. Kita juga telah sedia maklum bahawa berjalan kaki memang mendatangkan kebaikan pada kesihatan diri. Artikel ini mengongsikan penyakit-penyakit yang dapat disembuhkan dengan berjalan kaki.

1- Mencegah Serangan Jantung
Jalan kaki dengan cepat boleh mengalirkan darah ke dalam jantung. Dengan sering jalan kaki, kolesterol baik (HDL) yang bekerja sebagai spons penyerap kolesterol jahat (LDL) akan meningkat dengan berjalan kaki kaki. 
2- Mencegah Stroke
Sebuah penyelidikan yang dilakukan pada 70 ribu karyawan yang dalam bekerja tercatat melakukan kegiatan berjalan kaki sebanyak 20 jam dalam seminggu, hasilnya risiko serangan stroke menurun hingga dua pertiga. 
3- Membakar Lemak
Sejumlah kalori terbuang dengan melakukan aktiviti berjalan kaki, kelebihan kalori yang tersimpan di dalam tubuh akan ikut terbakar dan berat badan juga tidak menjadi naik.
4- Melangsingkan Badan
Pergerakan kaki hingga seluruh tubuh mampu menurunkan berat badan dan lemak yang ada di perut anda akan terkikis. Lakukan aktiviti berjalan kaki selama sejam dan jadikan rutin harian.
5- Mencegah Kanser
Kita tahu, bergerak badan ikut melancarkan peristaltik usus, sehingga buang air besar lebih tertib. Jalan kaki juga boleh menurunkan risiko terkena kanser payudara. 
6- Mencegah Osteoporosis
Osteoporosis tidak cukup hanya dengan vitamin D dan kalsium. Tubuh badan juga bergerak dan memerlukan waktu paling kurang 15 minit di bawah sinar matahari pagi dan anda akan terhindar dari osteoporosis. 
7- Mencegah Kencing Manis
Dengan rutin berjalan kaki, ia mampu mencegah berkembangnya diabetes, khususnya pada mereka yang bertubuh gemuk. Anda hanya perlu berjalan kaki rutin untuk terus menjaga kesuburan badan dan terhindar dari diabetes.
8 - Mencegah Depresi
Berjalan kaki dengan cepat boleh mengurangkan depresi dan juga manfaat.
Berjalan kaki ke Masjid akan Mendapat Dua kebaikan.
Orang yang melakukan akan mendapatkan dua kebaikan : 
1 - Ditinggikan darjatnya, 
2 - Akan dihapuskan dosa-dosa.
Dari Abu Hurairoh, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
مَنْ تَطَهَّرَ فِى بَيْتِهِ ثُمَّ مَشَى إِلَى بَيْتٍ مِنْ بُيُوتِ اللَّهِ لِيَقْضِىَ فَرِيضَةً مِنْ فَرَائِضِ اللَّهِ كَانَتْ خَطْوَتَاهُ إِحْدَاهُمَا تَحُطُّ خَطِيئَةً وَالأُخْرَى تَرْفَعُ دَرَجَةً
Barangsiapa bersuci di rumahnya lalu dia berjalan menuju salah satu dari rumah Allah swt (iaitu masjid) untuk menunaikan kewajipan yang telah Allah swt wajibkan, maka salah satu langkah kakinya akan menghapuskan dosa dan langkah kaki lainnya akan meninggikan darjatnya.


(HR. Muslim no. 1553)


Info

5th Brick-Versary LEGOLAND Malaysia

8:00 PG

Assalamualaikum
5th Brick-Versary LEGOLAND Malaysia | Legoland Malaysia turns to 5 this year! Bersempena usianya yang ke-5 banyak aktiviti menarik diadakan.

Berita baik untuk penduduk Johor, tawara ekslusif hanya untuk anda dalam tempoh masa terhad! Bersempena dengan ulang tahun Legoland yang ke-5, pihak Legoland membawakan promosi hebat ini. Dapatkan pas tahunan untuk harga tiket satu hari pada RM195* sekarang. Tawaran ini sah untuk tempoh masa terhad sahaja, jadi jangan ketinggalan.


Banyak lagi aktiviti menarik bersempena ulang tahun ke-5 mereka. Boleh klik [SINI] untuk lihat aktiviti menarik yang disediakan.

SAVE IF YOU BUY IN ADVANCE


Dapatkan pass dengan harga yang lebih hebat jika anda menempah 3 hari awal. Layari www.legoland.com.my untuk maklumat lanjut.


Info

Cara Pakai Face Mask Yang Betul

12:00 PTG

Assalamualaikum
Cara Pakai Face Mask Yang Betul | Tidak jerebu tidak apa tiba-tiba muncul cerita mengenai face mask atau penutup mulut dan hidung. Berikutan kisah INI, sudah menjadi rutin pula untuk memakai face mask. Meskipun batuk dan selesema sudah kebah, saya terus memakai face mask atas sebab persekitaran pula.


Kalau dilihat, face mask mempunyai dua warna yang berbeza di setiap belahnya. Kan? Di sini saya kongsikan cara pemakaian face mask yang betul. 

Semasa jerebu atau selsema.
- Bahagian berwarna putih patut menghadap muka kita dan bahagian berwarna lain menghadap luar. Ini kerana ian mengandungi tapisan untuk menapis mikroorganisma daripada tersebar kepada orang lain.

- Pegangn face mask dengan kemas dan tekan perlahan di bahagian hidung untuk memastikan ia berada di kedudukan selesa.

Jika dalam keadaan sihat.
- Jika anda sihat atau tidak selsema, bahagian putih harus menghadap keluar untuk melindungi kita daripada mikroorganisma daripada tersebar kepada kita.

Selsema dan batuk sudah hilang. Cuma persekitaran agak tidak.bersih.

Sumber: [SINI] dan [SINI]



Info

DIDI THE CAT CHARITY : LETS DONATE FOOD FOR STRAY CATS

2:00 PTG

Assalamualaikum

DIDI THE CAT CHARITY : LETS DONATE FOOD FOR STRAY CATS | Kucing merupakan haiwan yang comel dan manja. Kucing juga boleh dijadikan kawan. Ada setengah orang alah pada bulu kucing.

Saya merupakan salah seorang peminat kucing tapi tidak sampai membelanya di rumah berikutan kawasan rumah yang agak limited dan ada anak kecil. Tidak dapat bela tidak bermakna tidak boleh membantu haiwan comel ini. 

Adoption : Weekend  8.00 am - 5.00 pm
Food Donations : Everyday
Contact : 016-8228854

PESANAN FOUNDER:


"Didi The Cat Charity is a small organization to help out stray cats in Malaysia. Its a platform to give a chance to cat's lovers to spread their love. We are currently based in Penang as we are helping out all the free Cat's Sanctuary here cause most of this sanctuary need help from the society.

We dont accept any money, but we are welcoming Cat's food donation . They need help with this as cat's food is very expensive and lots amount of cats here need lots of food too. We dont have any specific requirement for the cat's food, we even accept the balance of your cat's food as long as you sincere to donate! Here got hundreds of cats that will tell God how generous you are.

Any question you may call me at 016 8228854 and if you want to know more about this new organization you can go to www.didithecatcharity.blogspot.com"



Info

Pastikan Kereta Anda Diselenggara Dengan Baik

9:00 PG

Assalamualaikum

Pastikan Kereta Anda Diselenggara Dengan Baik | Kereta merupakan pengangkutan penting bagi semua orang. Lebih-lebih lagi untuk kemudahan ulang alik ke tempat kerja.

Ada sesetengah wanita mungkin tidak berapa ambil peduli tentang penjagaan kereta. Adakah anda tahu bilakah masa yang sesuai untuk kereta diservis?


Oleh kerana saya yang menggunakan kereta setiap hari kecuali off day, mudah bagi saya untuk hantar kereta ke bengkel untuk diselenggara. Yela kadang-kadang tu hari sabtu dah nak berjalan, haruslah servis di hari bekerja. Zapp..keluar sekejap.

Sebelum hantar untuk diservis, anda harus tahu apa yang perlu diservis. Kalau sekadar tukar minyak hitam, boleh refer mileage kereta anda, samada sudah sampai waktu atau belum.

Kebiasaannya, pusat servis ada tampal di cermin hadapan agar anda sentiasa ingat. Penukaran minyak hitam pula bergantung pada minyak hitam yang kereta anda pakai. Sampai mileage samada 5K atau 10K atau 3 atau 4 bulan selepas diservis.

Sekarang sudah ada untuk 10k penggunaan. Harus juga diingatkan anda perlu pastikan kereta anda sesuai atau tidak untuk menggunakan minyak hitam tersebut.


Servis kali ini hanya servis biasa. Tukar minyak hitam, penapis minyak dan minyak gear. Yang lain-lain masih elok lagi, tak perlu tukar.

Pengalaman sewaktu bekerja di Perodua dahulu sedikit sebanyak membantu juga.

Bil yang dibayar termasuk GST.




Info

Cara Halau Kucing

4:00 PTG

Assalamualaikum

Cara Halau Kucing | Rata-rata ramai yang mencari info ini. Mungkin sebab terasa terganggu apa yang haiwan comel ini lakukan. Siapa tak suka dengan kecomelan diorang ni. Geram je rasa nak timang-timang. Kena pula yang kecil-kecil lagi, yang tengah nakal-nakal.

Cara Menghalau Kucing

Tempohari ada terbaca di FB, dah ramai juga yang share info ni. Saya ambil gambar yang dia share sebagai rujukan.


Dia beli di Daiso dengan harga RM8 tak silap. Dari penulisannya memaang berkesan. Boleh la cuba lepas ni. Geram juga bila si comel-comel ni suka membuang di rumput sekangkang kera depan rumah tu.


Info

Ramadhan Care Untuk Ibu Tunggal & Anak Yatim

8:00 PG

Assalamualaikum

Ramadhan Care Untuk Ibu Tunggal & Anak Yatim | Sedikit hebahan buat rakan blogger, di mana Kelab Susu Ibu Johor sedang menganjurkan satu projek amal.

❤❤❤
Tim CSR Kelab Sokongan Penyusuan Susu Ibu Johor Bahru ingin membuka peluang sekali lagi bagi tahun ini untuk meneruskan amalan membantu ibu tunggal dan anak yatim di sekitar Skudai menjelang Ramadhan tidak lama lagi.


Berikutan pengalaman tim kami sebelum ini, ada yang menitiskan airmata berikutan banyaknya bantuan yang diterima hanya menjelang Aidilfitri sahaja bukannya menjelang bulan Ramadhan yang dimuliakan maka, inilah sebab utama kami memutuskan agar amalan sebegini diteruskan bagi tahun ini. Insha Allah.
Anda boleh menghulurkan sumbangan mengikut kemampuan samada memilih :
Pakej A – sekampit beras 5kg atau 10kg bagi 1 famili,
Pakej B – satu set keperluan dapur iaitu minyak masak 5kg, tepung gandum, gula, garam, bihun, sekampit kecil bawang merah, kicap, sos atau apa sahaja yang dirasakan boleh menjadi keperluan asas di dapur,
Pakej C –  sepasang telekung wanita dewasa atau telekung kanak-kanak yang baharu,
Pakej D – wang tunai seikhlas hati yang sebahagiannya akan digunakan untuk membeli hamper kurma buat 1 famili.
Anda juga bebas memilih jika mahu menyumbangkan kombinasi pakej yang tertera.
Bagi Pakej D (tunai), sumbangan perlulah dibuat secara online ke akaun Maybank Kelab Sokongan Penyusuan Susu Ibu Johor Bahru 5511 3750 7754.
Mohon Whats App kan slip transaksi sumbangan atau menyerahkan semua barangan sumbangan (Pakej A, B & C) untuk dikumpulkan kepada Puan Zulhaya Marzuki di talian 013-765 2551
Jika anda tidak sempat membeli barang-barang yang ingin disumbangkan, tidak mengapa. Anda boleh memilih Pakej D sahaja dan kami akan membelikannya untuk anda bergantung kepada barangan keperluan lain setelah kami kumpulkan.
Semua wang sumbangan & barangan sumbangan perlulah diserahkansebelum 17 Mei 2017. Dan serahan akan dibuat pada 20 Mei 2017.
Kami juga amat mengalu-alukan sponsorship daripada mana-mana pihak yang ingin turut serta bersama kami di dalam Ramadhan Care tahun ini.
Semoga amalan anda dan amalan kita semua diangkat dan diberkati oleh Allah serta dapat memberi makna yang besar walaupun sedikit bagi golongan yang memerlukan. Terima kasih.
❤❤❤
Moga projek ini mendapat sambutan. Inilah peluang bagi kita untuk membuat amal. Sama-samalah kita meringankan beban mereka.

Info

Peluang Pekerjaan di gkerjaya.com

12:00 PTG

Assalamualaikum

Peluang Pekerjaan di gkerjaya.com | Kemudahan internet zaman sekarang sedikit sebanyak membantu para graduan yang telah tamat pengajian untuk mencari pekerjaan. Bukan sahaja graduan yang baru tamat pengajian, bah kan mereka yang ingin menukar kerjaya juga disarankan.


Jawatan Kosong Terkini Kerajaan dan Swasta

Kepada mereka yang sedang mencari jawatan kerja kosong kerajaan atau pun swasta,  korang wajib follow laman web gkerjaya.com.

- Mereka yang sedang mencari jawatan kosong 
- Mereka yang ingin tukar kerjaya kepada lebih baik 
- Mereka yang baru habis spm/ diploma/ ijazah/ phd dan lain-lain 

Selain itu, pelbagai tips-tips kerjaya diberikan antaranya  :-

- Panduan bina kabel dalam linkedin 
- Panduan permohonan kerja melalui email
- Panduan mohon kerja melalui SPA dengan betul 
- Panduan Mohon jawatan kosong di Jobstreet dengan betul 
- Tips Penulisan resume dan lain-lain lagi. 


Bagus kan ada laman web sebegini. Memang sangat membantu mereka yang sedang mencari pekerjaan. Juga memudahkan para majikan untuk mengiklankan jawatan kosong yang ada di syarikat mereka.

Untuk info lanjut, sila ke gkerjaya.com





Info

Kepentingan Car Charger

9:00 PG

Assalamualaikum

Kepentingan Car Charger | Mungkin ada yang takut untuk menggunkan car charger rentetan ada beberapa kes berlaku di mana kereta terbakar akibat penggunaan car charger. Kebakaran kecil tidak membabitkan nyawa.

Begitu juga dengan kes power bank meletup. Handphone meletup pun banyak kes berlaku. Hingga ada kes kematian.

Sudah sebulan juga saya beli car charger ni di Lazada. RM16.++. Memang murah. Baca review pun semua kata ok. Tujuan memilikinya sebab saya takde power bank. Kadang-kadang bateri handphone drain, lupa nak charge. Tak sempat nak charge pun iye juga.

Kadang kala kita tersekat dalam kesesakan lalu lintas. Jalan jammed, phone takde bateri. Sekurang-kurangnya, benda ini membantu dalam keadaan darurat.

Car Charger Remax


Kecil je saiznya, ada 3 port.


Pertama kali menggunakan car charger ini. Ok, berfungsi dengan baik.

Micro USB Cable << Klik untuk baca saya beli di mana dengan harga murah dan berbaloi!



Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah,
Yang buruk itu datang dari kita (manusia)


Info

Dulu BCard Sekarang B Infinite

2:00 PTG

Assalamualaikum


Dulu BCard Sekarang B Infinite | B Infinite (formerly BCard). I still used BCard untill now. B Infinite (formerly BCard) is Malaysia's Loyalty Program which gives you more rewards for your ringgit. With BPoints, members can earn points and redeem points as cash from our wide range of Merchant Partners.



I have share before how to register BCard. Kindly, click HERE. Also, can find more information at www.binfinite.com.my.