Aiskrim Malaysia

By Mar Mansor - 9:00 PG


Aisyah : Ibu..bukak..atass..

Ibu : Nak buat apa??

Pura-pura tanya walhal sudah tahu apa yang si kecil mahu. Ye. Aiskrim Malaysia. Diberikan oleh pengasuh sehari sebelumnya sebagai bekalan si kecil.

Diberi satu, minta lagi. Kuota harus 3. Bukan dimakan tetapi hanya dipegang hingga cair. Sesekali tangan kecil itu mencuit ibu.

Ibu : Sejuklah Aisyah.

Si kecil ketawa mengekek-ngekek. Dicuitnya lagi ibu dengan tangan basahnya. Ibu perhatikan kelakuannya. Bila tangannya sudah kebas kesejukan, dia letak sebentar aiskrim itu tetapi tidak boleh diusik sedikit pun. Meradang. Eleh..kedekut..


Tak berjaya panjat sebab tangan dah penuh


Ok..ibu tolong kamu ye duduk di carseatmu..


Nota Kaki : Bila pandang kamera tak pandai senyum...T___T




  • Share:

You Might Also Like

11 comments

  1. Aiskrim Malaysia ni memang mengimbau betul kenangan masa lampau... 10 sen jer satu dulu...Now dah 40 sen kannn???

    BalasPadam
  2. aiskrim ni sangat fofular bila lepas habis sekolah. time ngah tunggu ayah amek tu, mesti pakat p borong beli. dedulu punya memori ^_^

    BalasPadam
  3. Dulu seposen je kan aiskrim ni.. Skrg tak tau brp.. Dah lame x beli

    BalasPadam
  4. amboi kiri kanan sekerimnya ye.. huhuhu...napa taknak makan syg ke aisyah ;)

    BalasPadam
  5. Amboi smpi tiga tu aisyah.. bagi auntie satu.. panas2 ni sedap juga hisap aiskrim Malaysia ni ;)

    BalasPadam
  6. Hihii smpai 3 tu.. dulu2 masa sekolah mmg slalu makan aiskrim ni... nostalgia.. :D

    BalasPadam
  7. hihihi.
    nape dipegang aje.tak dimakan aisyah..

    BalasPadam
  8. Wah.. Byknya... Semua ana yg punya lah.. Hehhe

    BalasPadam
  9. aiskrim msia nih jugak jd pilihan .

    BalasPadam
  10. Teringat aiskrim Malaysia kacang hijau. Mengimbau kenangan zaman budak-budak pulak :)

    BalasPadam
  11. Aduhaii..sedapnyaa aiskrim malaysia...terliur time kepanasan ni..hihi..tengok aisyah pegang banyak-banyak tu terus auntie teringin tau sayang..hihihi

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.