Yang Dikejar Tak Dapat, Yang Dikendong Keciciran

By Mar Mansor - 3:06 PTG


Cuaca panas hari ini. Terik. Walaupun bekerja dalam suhu bilik 16 darjah celcius, tetapi bila melangkah keluar dari dunia kecil ini, bahang terasa hingga pijar kulit. Memang sedap kalau dapat minum air berais. Asyik telan air mineral tanpa warna je, sesekali apa salahnya minum air manis yang berwarna.

Yang sedap tulah berpenyakit. Kan??

Yang tak sedap tulah ubat. Kan??


=====================================


Air keladi cincau yang hanya dapat disedut beberapa sedut telah tumpah tanpa meninggalkan sisa di dalam kereta. Kecewa. Habis banjir kereta ibu meskipun cuaca panas terik.

Sudahlah air sedap tak dapat, kena pula bersusah payah membersihkan kereta balik kerja nanti. Bila sang malas menapak, mahu ke kedai untuk mencuci kereta. Ohh...keliahatan duit yang berterbangan begitu sahaja.

Tak pe. Redha. Takde rezeki. Ingat tu. Dugaan Allah.


Kredit to Google


  • Share:

You Might Also Like

27 comments

  1. sentiasa bersyukur atas nikmat Nya

    BalasPadam
  2. sentiasa besyukur dgn rezki yg diberi..mungkin itu dugaannya..bykkan besabar pasti ada hikmahknya nnt

    BalasPadam
  3. Bersyukurlah walaupun sedikit kan Mar.. sayang juga tertumpah air cincau tu ye ..

    BalasPadam
  4. cuaca memang panas terik skrg ni..bahang sangat..buat tekak sentiasa dahaga..asyik nak cari ais jer..
    Sentiasa belajar untuk mensyukuri dengan apa yang ada..:)

    BalasPadam
  5. aduhai.. sudah la melekit lekit.. janganlah semut dan lipas pulak datang menumpang..

    BalasPadam
  6. Kdgkala rezeki y sikit tu dh mcukupi n tbaik buat kita.. hihi
    . Xpela .. ujian la tu..

    BalasPadam
  7. Adehh kesiannye..xpe nnt beli lagi ye..syukur walaupun dpt hanya beberapa teguk..

    Lately nie panas terik lain mcm kan..

    BalasPadam
  8. Takpe... Bukan rezeki.. Pasrah je

    BalasPadam
  9. air keladi cincau..tak penah dengar. sedap ke mar?

    BalasPadam
  10. Air keladi cincau? wah...mcm sedap je sis...husna mmg suka cincau... heehe...apapun sentiasa bersyukur dgn nikmatNya... Alhamdulillah

    BalasPadam
  11. sedap tu .. hai ..jenjalan sini.


    misssasu

    BalasPadam
  12. Bercerita pasal air tumpah teringat kisah saya dulu yang sampai bertikam lidah dengan Hubby sebab 2 daripada 3 bungkus air kelapa yang dibeli, yang diidam-idamkan sangat lakibini jatuh berderai atas jalan. Lagilah tak bersyukur padahal ada je sebungkus lagi yang boleh dikongsi suami isteri :)

    BalasPadam
  13. Alahaiii...tak der rezeki. Dpt rasa sket pon dah kira bersyukur.

    BalasPadam
  14. xde rezeki... redha & bersyukur dengan apa yang kita terima...
    Memang betul Mar, cuaca sekarang terik... asyik kering je tekak ni... :)

    BalasPadam
  15. air keladi cincau tu..air keladi (pepel tu) + susu + cincau..ha camtu lah..rasanye sedap lerrrr

    BalasPadam
  16. keladi cincau mcm menarik je

    BalasPadam
  17. uNIK AIR KELADI CINCAU..BIASA YANG ADA BANDUNG CINCAU..Tapi bab tumpah tu yg sedihnyaa..terpaksa bersihkan atau hantar ke kedai je kan Mar..lebih mudah..

    BalasPadam
  18. Kalau dah bukan rezeki, walaupun dah kat tangan pasti hilang juga.. begitu la..

    BalasPadam
  19. Cuaca skrng ni mmg tersgt panas... ujian buat kita semua...

    BalasPadam
  20. Sabar yer... Petang beli air lain pulok yer :)

    BalasPadam
  21. takde rezki.. takpa..ada bahagian baik nanti akan dapat..insyaa Allah..walaupon air jer pon kan..tapi..positif..lagi2 part kerta banjir tu..heheh..

    BalasPadam
  22. alahai..xpe xpe..takde rezeki tu..nanti leh beli len...

    BalasPadam
  23. mar..kalau bukan rezeki kan..
    depan mata pun belum tau masuk mulut...
    tapi syukurlah dapat sedut sikit dari langsung tak dapat..

    kak pun pernah hadapi peristiwa yg sama..huhu

    BalasPadam
  24. Itulah gayanya kalau dah bukan rezeki kita kan...

    BalasPadam
  25. walaupun sikit kite kne bsyukur dgn ape yg adakan

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.