Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Susu Kambing Ar Rayyan


Susu formula adalah pilihan terakhir bagi ibu yang kekurangan susu badan. Usah terlalu memandang negatif para ibu yang memberi susu formula kepada bayi mereka.

Pemberian susu formula juga bergantung kepada keserasian bayi tersebut. Ada yang alah pada susu lembu. Bagi saya, susu formula apa pun ok asalkan tidak mendatangkan mudarat pada anak.

Selepas Alif berusia 6 bulan, sudah diberi sedikit solid food, saya mula berkira-kira untuk memberikan susu kambing R Rayyan. Alif, tiada alahan atau masalah apa-apa, cuma saya mahu cuba susu ini.


-----------------------
Susu Kambing merupakan susu terbaik selepas susu ibu. Kandungan Kalsium dan Phosporos yang terkandung di dalam susu kambing hampir sama dengan susu ibu.
Jumlah protein, vitamin A, mineral dan zat besi dalam susu kambing ternyata melebihi dari susu lembu.

Susu Kambing mempunyai sifat alkali yang mampu membantu memaksimumkan penyerapan zat dalam badan dan menurunkan kadar asid dalam darah. Juga meningkatkan daya imunisasi badan dan menyah-toksid dalam darah.

Susu Kambing mempunyai saiz molekul yang kecil berbanding susu lembu bagi mempercepatkan penghadaman.  Mengandungi faktor bio-aktif seperti IGF-1 yang tinggi dan asid CLA (conjugated linoleac acid) sebagai agen anti kanser. Selain dari sudut kesihatan, penggunaan susu kambing yang konsisten mampu memulihkan tenaga batin.
-----------------------

Pada permulaan, seorang seller bermurah hati memberikan sample susu tersebut dan postage juga dia tanggung. Alhamdulillah, rezeki Alif. (Ada kisah disebaliknya).


Sample susu, 4 pek kecil untuk 4x bancuhan.


Kemudian, saya membeli 2 pek lagi. 1 pek mengandungi 550gram susu. Untuk Alif, tentulah saya beri susu Langkah 1. 

Memilih susu ini sebab ia mengandungi makanan sunnah. Susu ini berbau buah-buahan. Rasanya pula lemak-lemak manis dan ada bau wangi buah.


Langkah satu untuk bayi berusia 2-24 bulan.


 Susu Kambing Ar Rayyan 

Merupakan ramuan yang diiktiraf sebagai bahan terulung dalam ilmu perubatan Islam. Susu Kambing yang diperkaya dengan estrak Habbatus Sauda yang telah dipanggang dengan madu dan estrak Stevia sebagai pemanis 100% semulajadi dan tidak mudarat.

Ketiga-tiga campuran ini adalah gabungan terbaik untuk kesihatan, kecantikan dan kecerdasan minda kerana ianya bersifat alkali. Mengandungi protein, vitamin, potassium, mineral dan zat besi lebih tinggi dan lebih cepat cerna berbanding susu lembu.

SK Ar-Rayyan juga diperkaya dengan Bee Pollen Al-Dahabiyah dari Tanah Arab yang mampu menguatkan sistem imunisasi dalam badan untuk pesakit darah tinggi, lemah jantung, sakit sendi, diabetes, gout, asma dan batuk kering.

Juga bersesuaian untuk mereka yang kurang susu badan atau baru menjalani pembedahan kerana bahan-bahan yang terdapat dalam SK-Biomanis ini saling bekerjasama dalam memberi kesan holistic (holistic effect) dalam proses penyembuhan semulajadi. Ianya juga tinggi dengan Omega 3 dan 6 yang merupakan nutrisi yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan kecerdasan akal.


1 pek = 550gram.
1 pek berharga RM46
Harga dapat lebih murah apabila membeli dengan pek yang banyak
Saya beli 2 pek pun dah dapat diskaun tau.

Bagi yang berminat dengan SK R Rayyan, boleh hubungi pengedar sah mereka,
Pengedar Johor Bahru
Ida : 019-7004082 (Whataps)



Catat Ulasan

18 Ulasan

  1. Sekarang ni nak jadi ibu pun kena alert Mar
    Masa anak kakak baby dulu tak ada pencerahan semua ni..

    BalasPadam
  2. sy xpnh pn tpikir nk bg anak2 susu kambing sbb sy sndiri x suka kambing. haha..nth pape kan? tambah2 susu kmbing ad pricey sikit..

    BalasPadam
  3. Susu kambing lebih baik dari susu lembu kan... thanks sharing Mar.

    BalasPadam
  4. Moga dipermudahkan.. Teruskan susu bdan selagi masih ada..

    BalasPadam
  5. Salam, nak tanya anak ok ke lepas minum susu ni? sy beli utk baby saya(6bulan), hari ni hari ke 4 tapi pg td dia mcm sakit perut, macam nak poopoo tapi tak keluar pun. sampai tadi adik saya yang jaga bagitau dia sembelit sampai esak2 menangis. Tapi still tak sure sebab susu or sebab puree kurma yg adik sy bg makan semalam. Hari ni dah stop bagi puree kurma. sebab nak tengok which one yang buat dia sembelit. sebelum ni saya bg anmum just sembelit masa awal2 minum je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam..maaf lambat balas,,
      baby ok, serasi. takde masalah poo poo. Cuma baby saya dah rasa susu lembu terlebih dahulu, jadi dia kurang minum susu kambing ni.

      Padam
  6. Salam. Tumpang iklan ye.. Utk dptkan susu kambing ar-rayyan area lembah klang boleh hubungi no. 011-3264 8759 . susuar-rayyan memang bagus utk seisi keluarga. ��

    BalasPadam
  7. Yg mna better unt baby 8bln..asli or kurma delima? Da sample ke?

    BalasPadam
  8. salam.
    nak tanya..
    1)mcm mana nak dpt kn sample percuma susu rayyan ni? sy baru nk survey susu kambing yg ok..so xnk beli peket besar dlu. nk cari sample.
    2)susu kambing rayyan ni ada gula/gula tambahan tak??

    tkasih.

    BalasPadam
  9. Balasan
    1. untuk sample, boleh rujuk entri saya bahagian akhir ada nombor whataps pengedar

      Padam
  10. Assalammualaikum... boleh tau x, cara bancuhan untuk bayi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam..maaf dah lupa bancuhan untuk bayi. cuba rujuk pada dealer yang awak beli.

      Padam
  11. ni tanye mcm mana nk dpt sample..sbb ank sy sembelit teruk la..minum susu lembu pon sembelit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba wasap seller di entri. tak sure seller masih jual susu ni ke tak. sbb entri saya ni tahun 2016.

      Padam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code