Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Drama | Cinta Roller Coaster

Assalamualaikum



SINOPSIS CINTA ROLLER COASTER

Mengisahkan Syakir dan Ziany yang berkahwin pada usia muda. Mereka melalui pelbagai suka duka hidup berumah tangga selepas berkahwin sejurus tamatnya SPM. Pelbagai masalah dan isu timbul sehingga mereka menyambung pengajian ke universiri. Mereka bertemu dengan ramai sahabat antaranya Izat, Muzammil, Athirah, dan ramai lagi yang masing-masing mempunyai kisah tersendiri.

Tajuk : Cinta Roller Coaster
Mula Tayangan : September 2016
Masa : Setiap JUmaat-Ahad, 7.00 Malam
Siaran : TV3
Terbitan : Suhan Movies & Trading Sdn Bhd
Jumlah Episod: 20
Pelakon : Syazwan Zulkifly, Puteri Aishah, Arissa Afrina, Nadzmi Adhwa, Nas-T, Natasha Elyzza, Eyra Hazali, Syafiq M. Nazri


Pada mulanya, aku layan drama ni sebab bosan. First impression aku, aku berbisik dalam hati, "apalah cerita sekarang ni, Kahwin Muda lah, Cinta Roller Coaster lah. Budak-budak lagi, baru habis sekolah, belum kerja dah sibuk nak kahwin".

Tapi, drama ni berjaya mencuit hati aku. Kelakar! Paling aku suka watak si Muzammil, si rambut kembang. Aduii..lawak mamat ni.

Memang cerita ni mengisahkan pasangan muda yang berkahwin. Mereka berkahwin pun sebab nak selamatkan Ziany yang sebatang kara selepas nenek Ziany meninggal dunia. Ziany takde tempat berteduh.

Dari selepas SPM, kemudian berkahwin tiba-tiba tanpa rasa cinta, kemudian masuk universiti dan mula menerbitkan rasa cinta dan dikurniakan seorang cahaya mata yang comel.

Cuma di sini, pasangan ini kira bertuah sebab bapa Syakir kira berkemampuan. Menyewakan sebuah rumah teres buat mereka dan Syakir pula diberi sebuah kereta bagi memudahkan pergerakan mereka.

Banyak pengajaran yang boleh dikongsikan di sini. Salah satunya ketidakmatangan pasangan ini dalam mempertimbangkan masalah mereka. Keegoan keduanya dan kerana wujudnya orang ke-3.

Paling aku suka, bab persahabatan mereka yang kuat. Saling bantu membantu dan menyokong.





Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. tak penah lyn... kadang waktu siaran tu pyh skit nk layan nya...
    takpe lah pasni nk rekod lah, ada masa rilek2 nnti blh layan

    BalasPadam
  2. eh eh macam2 tajuk drama sekarang ni haha

    BalasPadam
  3. Kalo ade novel..confirm time bace tersengih2 sensorng..huhu

    BalasPadam
  4. Bukan drama Bibik-bibikku ke yang sedang ditayangkan sekarang ni, Jumaat - Ahad jam 7 malam kat TV3? Ke saya confused? Huuuuhuuu...

    BalasPadam
  5. Macam best..tp tulah dh berbulan tak layan tv..memang tak tahu apa cerita drama terkini.belek hp ja klu dok rumah.haha

    BalasPadam
  6. Macam biasalah Mar, tak tahu pun ada drama ni. Lama juga tak tengok drama tempatan atas sebab yang sama - bab tajuk aje dah malas nak tukar channel. Best juga rupanya kalau dilayan menonton!

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code