Bermain Air di Air Papan Mersing

By Mar Mansor - 9:00 PG

Assalamualaikum


Bermain Air di Air Papan Mersing | Minggu lepas, kami ke rumah nenek di Mersing. Emak, abah, Kak Umie dan Aidil sekeluarga turun Mersing juga. Saja melawat nenek di kampung sambil mengurut badan yang lenguh-lenguh ni.

Alang-alang dah ke sana, ambil kesempatan menghirup angin laut di pantai Air Papan. Port kami singgah ni dah ke hujung sedikit, ramai kaki pancing di sini. Kami pun sekadar jalan-jalan, selepas Asar. Masa agak singkat.

Park kereta depan mak mon. Sempatlah snap gambar mak mon bergayut. Budak-budak suka je tengok mak mon.

Cari port dulu, senang nak letak bekal. Berkelah katakan. Adalah bawa keropok lekor goreng, buah-buahan dan sandwich. Pondok wakaf ni bersemut, maka beralihlah kami ke tempat lain.


Port landai atas pasir pantai menjadi pilihan. Setakat nak main air dan pasir tu boleh la di sini.


Abah dan Aidil usha orang mancing kat hujung sana. Tengok orang tangkap ketam sekali. Banyak ooo,, jeles le tu. Muka tak puas hati sebab tak dapat mancing.

Abaikan mak dua anak yang perasan kurus tu.

Aisyah dan Alya teruja sungguh dapat ke pantai. Mula-mula, kononnya main pasir, nak buat istana. Lepas tu mulalah masuk ke gigi air. Cecah air sikit-sikit. Lama-lama, singsing seluar, teruslah main air.

Yang mak pak pula masing-masing jaga anak, nak tak nak terjun juga dalam air. Ombak agak kuat, air mula pasang. Oleh kerana setakat main air, memang seronok lah.

Paling terkejut dengan gelagat Alif. Teruja sungguh dia mahu main air. Dah dukung, minta lepas lagi. Air tak sampai kaki dia, dia kejar ombak pula. Bila ombak datang, dia tepuk tangan. Punyalah suka. Maka, bersilih gantilah kami laki bini menjaga Alif yang tak takut air.


Ombak datang tu Alif,,

Alif nak kejar ombak. Aduhai..taknak saya dukung. Maka, basahlah kami di situ.


En.suami pun sama macam anak-anak dia. Dah lama tak jumpa air, dengan seluar jeans, terjun dalam laut.

Selfie sat. Tunjuk air laut yang makin naik.. Ok, nak maghrib dah. Balik rumah nenek dulu.







  • Share:

You Might Also Like

7 comments

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.