Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Hiasi Rumah Sempena Hari Raya : Lazada Blogger Contest

Assalamualaikum

Hiasi Rumah Sempena Hari Raya :  Lazada Blogger Contest | Bila masuk pertengahan bulan puasa, rata-rata sudah mula mengemas dan menghias rumah masing-masing. Masa ni lah sudah mula sibuk buat sedikit demi sedikit perubahan dan mengemas rumah. Nak sambut hari kemenangan kan!


Sempena hari raya yang bakal menjelang tiba, Lazada sekali lagi mengadakan contest. Jom kita sertai beramai-ramai ye. Klik http://www.lazada.com.my/blogger-contest/ untuk baca syarat penyertaan.

❤❤❤

Week Two Contest: //HAPPENING NOW! 

Theme: My Ramadhan Home 

 Contest period: 2 June 2017 – 8 June 2017 
 Title of the article: Any title related to the Article 

 a. How are you decorating your house to be Raya ready? 
 b. Share your house decorating tips for this Raya 
 c. What kind of products (e.g., furniture) can you get on Lazada’s platform to help you decorate your house for this Raya? 
❤❤❤
❤ How are you decorating your house to be Raya ready? ❤

Menghias rumah sempena hari raya kali ini tidak lah keterlaluan. Lagipula ada anak kecil berusia kurang 2 tahun yang aktif. Saiz rumah single storey 3 bilik yang tidaklah besar mana membuatkan kami berfikir 3, 4 kali untuk menghias secara berlebihan. Aku suka perabut yang simple, dan menampakkan ruang rumah tu luas. Bab perabut, saya suka perabut berwarna gelap, warna coklet pekat. Mudah untuk disesuaikan dengan langsir yang ada.

Raya kali ni terfikit untuk hias dengan pasu bunga artificial. Nampak elegen dan cantik pula bila ada pokok macam tu. Beli saiz sedang-sedang je, bersesuaian dengan saiz dan situasi dalam rumah.


❤ Share your house decorating tips for this Raya ❤

Bertepatan dengan suasana Hari Raya yang semestinya meriah, rumah mestilah kelihatan kemas.

Susun Atur Perabut
- Kemas rumah dan susun atur perabut biarlah yang tidak menyempitkan rumah bagi memudahkan tetamu yang datang.
- Kuih muih diletakkan di satu meja bagi mudah tetamu mengambilnya.

Pencahayaan
- Pencahayaan mestilah dalam keadaan baik. Bukan bermakna, bila tiba hari raya perlu membeli lampu baru. Tidak.. Cuma periksa lampu yang ada agar rumah kita tidak gelap atau tiba-tiba lampu terbakar. Nak lagi best, boleh pasangkan lampu lip lap bagi memeriahkan lagi suasana malam di hari raya.

Warna cat rumah
- Gunakan cat yang berwarna terang bagi ruang yang kecil, macam rumah saya, memang patut guna warna terang agar rumah tidak kelihatan sempit dan lebih cerah.


❤ What kind of products (e.g., furniture) can you get on Lazada’s platform to help you decorate your house for this Raya?  ❤


MF Design Retro Display Divider (Black)
Klik - Divider

Minat dengan divider ni sebab boleh letak ke dinding terus atau untuk buat divider. Macam-macam barang hiasan boleh letak. Nampak lebih kemas dan idea terkini.

SOKANO 6 pcs acrylic decorative wave shape mirror wall sticker
Klik - Cermin

Oleh kerana dinding rumah masih kosong, berminat pula untuk letakkan cermin hiasan. Nampak lebih elegen dan tetamu mudah untuk touch up dan betulkan tudung.

Semua barang untuk dekorasi sempena raya boleh didapati di Lazada. Jangan tak tau tau Lazada sedang mengadakan Sales Marhaban Ya Ramadhan, berlangsung dari 19 Mei hingga June 2017. Cepat-cepat layari http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya/ dan dapatkan promosi sehingga 90%!  



Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. mestilah lebih cantik bila dihiasai dengan cermin dan divider tu kan mar

    BalasPadam
  2. el pun tgh cari divider nak asingkan ruang tamu ngan dapur..
    cermin tu mmg trend kut..mmg cantik kalau letak kat dinding ruang tamu or ruang makan..npk sofiskated dan luas..yg penting boleh touch up haha

    BalasPadam
  3. Kak, beli lah cermin tuh, boleh datang nantiiiii~
    Dah baca Nona nyer? Goodluck tau

    http://nonasani.blogspot.my/2017/06/amalan-5s-semasa-deko-deko-raya.html

    BalasPadam
  4. cantik cermin tuu. sekarang pon asyik ngadap lazada je. hee

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code