Kad Smiles

9:30 PG


Kehilangan kad Smiles sudah lama disedari ibu, sejak beberapa bulan yang lalu. Punca kehilangan ketika ibu sibuk masukkan barang-barang Aisyah dari kereta ke dalam rumah, manakala Aisyah leka bermain di seat pemandu. Dalam tempoh kurang dari 3 minit ditinggalkan dalam kereta yang masih hidup enjinya dan berhawa dingin, Aisyah sempat memunggah kad-kad ibu yang berada di laci (eh ntah apa ntah nama tempat tu - bawah radio). Kad mesra Petronas (dah tak guna lama), Kad Smiles Esso, Kad Touch N Go dan Kad pekerja ibu.

Dahulu dikenali sebagai Esso, tetapi sudah berukar kepada Petron. Ibu masih meleretkan kad yang sama sewaktu penjenamaan bertukar sebab tetap sama, Kad Smiles.




Ntah macamana ketika Aisyah ralit bermain kad, salah satu kad yang dipegang jatuh dan dia sengaja menjatuhkan kad-kad yang lain. Ibu raba kad yang jatuh dan meletakkan kembali ke tempat asal lantas mengendong Aisyah masuk ke perut rumah. Nak masak nak oi. Tika itu, ibu tidak perasan kad Smiles tidak diletakkan kembali.

Dasar pemalas, akibat malas mencari kad yang jatuh ntah di mana, namun tetap yakin masih di dalam perut kereta, ibu biarkan sahaja. Bila isi minyak di Petron, ah biarlah sesekali tak leret. Hinggalah di satu hari (2 bulan lepas kot) baru terhegeh-hegeh mencari di serata kereta. Namun, tidak jumpa. Arghhhhh...tak sukanya.

Point yang sudah terkumpul sudah melebihi 3000 dan boleh benar menebus minyak di kala terdesak. 3000 point dapat ditebus untuk mengisi minyak dengan harga RM45.

Takde rezeki...huhu..


Kredit to Google


Pernah satu hari, ketika membayar wang dikaunter Petron, juruwang menegur ibu.

Juruwang Petron : Akak selalu isi minyak kenapa akak tak buat kad?

Ibu : Dah buat tapi kad tu hilang tak dapat dikesan. Macamana nak buat baru ye?

Juruwang Petron : Hilang? Sayangnya. Tapi kalau akak memang regular customer Petron, kad yang baru akan dipos ke rumah yang beralamat ketika akak mendaftar dulu.

Ibu : Oh..yeke? Terima kasih lah.


Perbualan di stesen minyak Petron itu ibu ceritakan kembali kepada ayah. Ayah pula ingat-ingat lupa mengenai kad Smiles tersebut. Nama dia ke nama ibu? (Rasa nak tampar..)

========================================


Hari ini, bersamaan 22 Feb 2014, ibu menelefon hotline Smiles dan berjaya membuat laporan kehilangan dan mengesahkan siapakah pemegang kad Smiles tersebut. Ternyata, atas nama ayah dan mereka meminta agar ayah sendiri yang menghubungi mereka untuk permindahan mata ganjaran. Yesssss..sangat suka.


Hotline : 1 300 880 323





Nota Kaki : Jadilah seorang yang rajin, janga jadi orang yang malas - nasihat untuk diri sendiri
T___T



You Might Also Like

5 comments

  1. nasib baik boleh ganti..so point tak hilang lah kan mar...

    BalasPadam
  2. alhamdulillah nasib boleh kan
    kami gna bonuslink.. hihidh byk kali jga la redeem brng :D

    BalasPadam
  3. alhamdulillah boleh buat baru.. sayang juga point tu..

    BalasPadam
  4. saya takde pulak kad2 smile ni
    bonuslink ade la tu pun tak ambik peduli :)

    BalasPadam
  5. Aida tak pernah apply kad smiles ni sebab selalu isi minyak kat Shell je..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.