Kenangan 4 Syawal 1437H

9:00 PG

Assalamualaikum


Dari raya ke-3 en.suami dah tak sihat badan. Rasa nak demam. Tau jelah, orang lelaki ni kalau demam, tak leh bangun langsung! Kih..kih..

Sepatutnya, kami dah pulang ke JB hari sabtu, nak beraya sini pula lah. Tapi, oleh kerana en.suami tak sihat, saya suruh dia rehat je dulu kat kampung. Lagipun hari selasa baru naik kerja.

Pagi tu, dia dah tak boleh tahan, kami ke klinik di bandar Labis. En.suami orang pertama mendaftar pada hari itu dan selepas 10 minit, klinik mula penuh. Dalam 15-20minit, selesai, isi perut sekejap. Balik rumah mak semula.

Maka, berehatlah en.suami di rumah seharian. Saya pula, tak dapatlah beraya. Kak Aisyah yang memang berkepit je dengan neneknya, memang membontot jelah ke mana neneknya beraya.



Mereka ke Tampok Rengit, rumah saudara belah abah di sana. Ramai nenek-nenek sedara, makcik-makcik sedara dah meninggal, takberapa kenal dah anak-anak, cucu-cucu diorang.

Bila en.suami sudah kebah, kami ke Labis lagi, mencari lauk. Maklumlah, hari raya kebanyakan kedai kat kampung tutup. Singgah di pasaraya apa ntah lupa namanya, dapatlah beli ikan bawal hitam. Ok lah, buat lauk makan malam.




You Might Also Like

12 comments

  1. semoga en suami cepat sembuh yer..


    Blogwalking Sini, Jom Baca Artikle Ini,

    Review Antivirus Bagus Untuk Android Article

    BalasPadam
  2. Kak Aisyah juga yg untung org beraya dia beraya org tak beraya dia pun boleh ikut org lain beraya:)

    BalasPadam
  3. Adeh...kalo time raye demam2 ni mmg x best..huhu..

    BalasPadam
  4. Selamat hari raya akak. Demam sebab beraya kuat sgt kot tuu. Hihi

    BalasPadam
  5. Raya demam tu Mar..
    Sama dengan suami akak..
    Raya kedua demam..
    Mujur ada bawa ubat demam...
    Boleh lah rehat sikit..

    Kak aisyah memang untunglah ya..
    teruskan perayaan..

    BalasPadam
  6. betul tu..lelaki bila dh demam mmg teruk drp kt..xleh nk buat apa2..

    BalasPadam
  7. Untung kak aisyah dpt beraya ikut nenek. Faham sgtlah org laki..sakit sikit buat teruk sangat.haha..

    BalasPadam
  8. Demam raya gituuuu. Happy Eid Mubarak sis!

    BalasPadam
  9. Demam time raya mmg tak seronok... saya penah kena time 1 syawal.. adehh, letih.. :D

    Salam ceria Aidilfitri buat Mar sekeluarga... maaf zahir dan batin... :)

    BalasPadam
  10. Selamat Hari Raya. Saya pun kurang sihat raya baru2 ni. Tak larat nak kemana-mana :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.