Bubur Nasi Sentosa ~ Pernah Rasa?

By Mar Mansor - 1:44 PTG


Malam jumaat lepas, tiba-tiba ayah mengajak kami makan di luar. Eh tiba-tiba tau? Tau la gaji baru masuk. Selesaikan pembayaran hutang terlebih dahulu, barulah lega mengisi perut. Aisyah mengaruk di dalam kereta sebab lapar kot.


Lokasi makan malam kami kali ini di gerai Bubur Nasi Sentosa di Johor Bahru. Orang JB of course tahu tempat ni. Sebenarnya rasa terkilan juga sebab tidak sempat bawa Kak Umie dan Abg Ery makan di sini. Mereka sudah balik dan akan melawat nenek di Mersing pula.



Biasa-biasa je rasanya.. Tapi lala sambal tu memang sedap!!


Cik Aisyah sedang asyik bermain chopstick


Setelah bertahun-tahun menetap di bumi JB, inilah pertama kali ibu makan di sini. Selalu kami makan bubur nasi di Taman Molek. Dah kata tiba-tiba kan tadi. Terima kasih ayah kerana sudi memenuhi permintaan ibu yang tidak seberapa ni. Chewahhh..

Sesiapa yang mengidam nak makan BUBUR NASI SENTOSA ni, boleh la klik di [SINI]. Tak pun, korang tanya En. Google, mesti banyak info mengenainya.



Nota Kaki : Sedap tapi cepat lapoorrr...

  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. Alhamdulillah...dapat menikmati makanan yg istimewa

    BalasPadam
  2. familiar tmpt ni..bubur murah n sedap..best nyeee hujan2 gini mkn bubur..klh bubur mcd kn

    BalasPadam
  3. makanan y selamat untuk disumbat ke mulut Aisyah..hihi

    BalasPadam
  4. Dah lebih 10 tahun tak ke JB, kalau saya pergi mesti sesat punya...

    BalasPadam
  5. X pernah merasa lagi bubur di situ.. lama x makan bubur... thanks sharing.. :)

    BalasPadam
  6. As salam semua.

    Peminat bubur nasi boleh cuba pula signature kami di 'The Midtowners' di midtown jalan semarak KL(berdepan bangunan jupem). Bermula pkl 8 mlm - 2pg, setiap hari kecuali Isnin.

    Cari kami di instagram. #midtownsbuburnasi #themidtowners

    Insyaallah, tidak akan mengecewakan.:)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.