Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Motivasi Diri


Merasakan nikmat mengandung buat kali kedua buat saya rasa bersyukur. Kami sangat nanti-nantikan kehadiran cahaya mata kedua sebagaimana kami nantikan cahaya pertama 3 tahun lepas.

Kandungan saya baru masuk 4 bulan. Niat untuk menyusukan anak sepenuhnya membuak-buak kerana saya gagal menyusukan anak pertama.

Tawakal dan yakin untuk anak ke dua ini, in sha Allah ada usaha dan ada jalannya. Saya mahu buang istilah tidak ada susu kerana setiap ibu pasti dikurniakan susu. In sha Allah.. in sha Allah.

Baby fair yang berlangsung minggu lalu di Danga City Mall tidak saya sia-siakan. Mujur bonus separuh gaji masuk, dapatlah saya menunaikan hasrat hati. Mungkin terlalu awal saya membelinya tapi saya tawakal saja. Takut tak dapat harga macam ni lagi.


Inilah pilihan saya.


Free gift ~ Sebuah beg bekalan bayi, 4 botol susu dan 2 pek ais.




Nota Kaki: Doakan yang baik-baik buat kami ye.





Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. Sebak saya baca entry ni...saya pun dalam situasi yg sama...gagal menyusukan anak pertama, kerana supply sgt kurang...mmg dugaan hebat, air mata peneman wpun hari2 otak set gembira, mcm2 dilakukan nak bykkan susu, tp Allah tahu sebabnya...tahniah dear dah mengandung second baby, semoga kali ini impian anda dimakbulkan Allah. Amin

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah, tahniah Mar, semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT. Farah tumpang happy untuk Mar.

    BalasPadam
  3. semoga dipermudahkan semua urusan akak

    BalasPadam
  4. alhamdulillah..tahniah mar..akhirnya apa yang diimpikan tercapai..moga mar dan kandungan sihat-sihat belaka...akak pun harap dapat BF baby sepenuhnya...psst..mar,berapa harga tu

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah. Smg dimurahkan rezeki utk menyusukan ank kedua ni nnt insyaAllah. Boleh pergi kelas breastfeeding dgn suami. Suami pun mainkan peranan yg penting. Try ty lunatots cawangan johor atau mana2 kelas penyusuan susu ibu.

    BalasPadam
  6. Of course kakak doa Mar moga semuanya berjalan dgn baik-baik. Aisyah pun dah makin cerdik dan masa utk dia jadi kakak. Setakat membantu tengokkan adik dan pandai dah..

    Elok juga sale hari itu - berbaloi. Jiran kakak pun pergi kakak nampak ok harganya memang murah berbanding harga biasa.

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah tahniah Mar.. semoga segalanya dipermudahkan dan berjln lancar buat Mar sekeluarga... aamiin.

    BalasPadam
  8. Takpe beli awal..Bile dh sarat nnt takut x larat nak meredah lautan manusia dkt expo..huhu

    BalasPadam
  9. smoga dipermudahkan nti menyusu badan
    niat tu yg penting :)

    BalasPadam
  10. alhamdulillah....niat tu penting...dah dpt motivasi kan diri tuk bf baby....moga semua dipermudahkan ye....akak kalo peknen balik kene bongkar stor balik cari kotak barang2 bf akak....pam ntah elok lagi ke tidak tu hahahahaah

    BalasPadam
  11. Semoga dipermudah sis..sya pun gagal fully bf aniq padahal housewife..sdih gile..rasa menyesal sgt x ambik ilmu byk² masa mengandung dulu.. btw, tahniah utk bakal baby baru.. seonoknya mengandung lagi..:)

    BalasPadam
  12. tahniah mar...moga keazaman untuk bf babi kali ini dimaqbulkan Allah...amiin

    BalasPadam
  13. Assalam Mar,
    Chaiyok3
    moga segalanya dipermudahkan AMIN

    BalasPadam
  14. Tahniah sekali lagi, Mar. Harapnya dapatlah sepasang ya. Meriah suasana kat rumah :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code