Kenangan 1 Syawal 1437H

By Mar Mansor - 9:00 PG

Assalamualaikum


1 Syawal yang mulia, kami sambut di rumah nenek di Kg Tenglu Mersing. Di pagi hari, saya lah orang paling sibuk gosok baju. Dari baju en.suami, anak, saya, adik, abah, emak, saya gosokkan.

Tiada sesi bersalaman berlinang air mata, kami hanya mengadakan bacaan doa selamat dan talkin.



  Bacaan dari Pak Long saya, imam di Taman Wawasan.

En.suami bersama Alif, adik dan abah saya.



Gambar buat kenangan di pagi raya.


Kami anak beranak


 Usai bergambar, kami makan beramai-ramai di beranda rumah nenek. Kemudian, menanti tetamu yang datang. Biasanya tetamu terdiri dari sanak saudara terdekat.

Nenek-nenek sedara dan sepupu sepapat emak. Saya pun tak kenal sangat mereka ni. Tak kenal takpe, maniskan muka dah cukup.

Tetamu datang sampai ke petang. Malam, takde tetamu yang datang. Kami berehat sahaja di rumah.


Esok, ada perjalanan jauh pula..






  • Share:

You Might Also Like

9 comments

  1. selamat hari raya mar n fmly...selesai sudah meraikan hari kemenangan...

    BalasPadam
  2. Kalau rumah kakak yasin tahlil selepas solat subuh terus buat.
    Salam-salaman buat juga selepas solat aidilfitri.

    ps: anak dara Mar semakin sweet:)

    BalasPadam
  3. Ehh takde sesi salam-salaman..inikan raya.hehe..tp bagus adakan tahlil dan yasin.comey anak dara tu.ngan shawlnya.peace yo!hehe

    BalasPadam
  4. Selamat hari raya Mar..
    Semakin comel si dara tu..
    Pandai bergaya sekarang ni :)

    BalasPadam
  5. Wahhh..Theme kelabu biru...cantik..cantik...

    BalasPadam
  6. Selamat Hari Raya Mar
    suka tgk si hero tu hensem sgt aihh

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.