Aku

Idamkan Mesin Jahit

By Mar Mansor - 8:00 PG

Assalamualaikum

Idamkan Mesin Jahit | Ini kejadian beberapa minggu lepas. Gara-gara sudah pasang lampu dan kipas di rumah flat, en.suami minta saya jahit langsir. Kebetulan ada kain lebih tak pakai, saya pun gunting untuk dijadikan langsir di sana. Bukan apa, takut orang nampak pula apa ada dalam rumah tu.
Maka, gigihlah saya membentang kain dan memotong mengikut ukuran. Tapi, ada budak comel ni mengacau ibu dia buat kerja. Merengek kemain.


Rupa-rupanya merengek sebab nak tidur. Minta didodoi sebab ibu dia tak beri perhatian kat dia. Sibuk sangat dengan kain langsir.

Bila si kecil Alif sudah tidur, laju-lajulah si ibu memotong kain. Siap! Tapi...

Mesin jahit pula tak gerak! Mesin jahit yang ada tu merupakan mesin jahit lama yang dipasang motor. Saya rasa motor dah rosak sebab motor tu dah lama dan sudah lama juga tidak digunakan.

Tu yang teringin untuk memiliki mesin jahit baru. Jom kita tengok sales LAZADA yang sedang berlangsung sekarang ni.

Teringin yang macam ni



  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. Beli industri terus sis..

    BalasPadam
  2. pandainya mar jahit langsir

    BalasPadam
  3. kite pun teringin jugak mesin jahit..nak beli tapi kang takut tersadai..hehhee

    BalasPadam
  4. Semoga impian jadi kenyataan....Welcome to club ibu2 menjahit...Huhu

    BalasPadam
  5. assalamualaikum mar...semoga apa yg diidamkan berjaya diperolehi nanti yer...
    ** Mama Maszull

    BalasPadam
  6. CR ade mesin yg jenis portable je.huhu

    BalasPadam
  7. Pandai Mar jahit langsir. Mimi zero bab bab ni...jahit biasa biasa pandailah

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.