Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Aduan Melalui Website PTPTN Lebih Efisyen

Assalamualaikum
Aduan Melalui Website PTPTN Lebih Efisyen | Saya ada kongsikan masalah saya sebelum ni berkenaan pulangan lebihan bayaran ke akaun 2 KWSP terlalu lambat. Puas saya follow-up melalui telefon hotline tetapi jawapan yang saya terima agak tidak menepati kepuasan hati saya. Bayangkan surat pengesahan selesai pinjaman telah saya terima awal bulan April tapi hingga bulan Julai pulangan belum juga diterima.

Baca [SINI] untuk mengetahui cara menyelesaikan pinjaman menggunakan akaun 2 KWSP. Akhirnya saya buat aduan di website PTPTN terus. Tak sangka, aduan melalui kaedah ini lebih cepat dan efisyen. Malah jawapan yang saya terima memuaskan hati.

Tak sampai 2 minggu, duit saya telah dikreditkan semula ke akaun 2 KWSP saya. Tetapi, masih ada lebihan bayaran sedikit yang membuat saya rasa tidak puas hati. Aduan dibuat sekali lagi melalui Aduan. Serius, memang tangkas mereka menyelesaikan aduan.

Lebihan bayaran sudah saya terima minggu lepas dengan dikreditkan ke akaun CIMB saya. Terima kasih staff PTPTN. Untuk aduan, boleh la layari http://www.ptptn.gov.my/


Klik pada simbol dalam bulatan. Pastikan korang tak lupa untuk bayar pinjaman ye..


Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. wah.. bagusnya.. dah tak payah nak walk in kat kaunter.. hee~ terima kasih untuk infonya..

    BalasPadam
  2. OH YEKE..NANTI AKAK NAK BUAT ADUAN JUGAKLAH...SBB TUARI KATA DAH SETTLE,RUPANYA ADA TERTUNGGAK,...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bahaya kalau macam tu.kena check akaun akak.mingkin ada yang terlepas pandang.

      Padam
  3. okayy kena cuba! sebab asek turun naik opis tapi takde pape.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. seban call tak puas hati.tu yang guna Aduan tu kak.lebih puas hati dan action lebih cepat.

      Padam
  5. so far takde benda lagi nak mengadu hehe

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code