Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Tukar Kad Bank Sebelum 2017

Assalamualaikum
Hari tu ada dapat mesej di whataps group. Saya percaya ramai yang share maklumat palsu tersebut. Mesej yang mengatakan kad bank perlu di tukar sebelum tarikh sekian-sekian.

Kemudian, ada pula viral yang mengatakan penukaran kad bank ini HANYA untuk mereka yang menggunakan kad untuk urusan debit sahaja. Kalau setakat cucuk duit, kad lama masih  boleh digunakan lagi.

Macam-macamlah!


Saya tukar bulan lepas. Hari sabtu lagi. CIMB tukar di bank Jalan Serampang, ke Plaza Pelangi. Maybank pula buat di Sentosa. Serius, masa saya buat tak ramai orang. Di CIMB tu, tak perlu susah-susah ambil nombor, beratur bagai sampai luar bank. Saya, orang ke-4 beratur. Urusan pula hanya 5 minit. Sekejap je. Cuma urusan di Maybank agak lama, 15-20 minit untuk seorang.

So, kat sini cuma nak bagi tau, kad saya dah tukar. Dah seluk dah purse 10 kali, ada dua kad bank je. So, tak perlulah ke bank-bank lain. Hihuuu...



Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. alhamduliillah dah selesai tukaq semuanya..
    nice sharing

    BalasPadam
  2. semalam buat kad RHB bank , beratur org ke empat..ambik kad org ke tiga, dalam 30 minit menunggu , maybank card sy buat online je sebab kalau buat dekat branch , belum kol 8 pagi lagi dah ramai yang beratur panjang kat luar

    BalasPadam
  3. AM tukar kad Maybank je..
    Itu pun online je tukar dan makan masa 2 bulan baru sampai..
    CIMB.. belum lagi..


    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    BalasPadam
  4. yaya xtukar lagi..tp xpe..thun depan bole tuka..coz yaya nye kad bank cuma guna utk atm..xde utk debit/visa ke apa..
    heeee =D

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code