Pengumuman Sedih ~ Jiwa Kacau

By Mar Mansor - 3:33 PTG


Kesinambungan entri lalu, Tunggu Pengumuman Sedih, dan hari ini ia benar-berlaku. Mereka yang bergembira barangkali tidak merasai situasi sebenar.


Dengan selamba menuturkan ayat.."kalau tak suka boleh berenti.."


Pucuk pangkal bukan itu yang perlu diusulkan, malah itu adalah satu cara meng'kondem' orang. Berhenti kerja sesuatu yang mudah. Ya, mudah sangat. Submit sahaja surat berhenti kerja tu dan tunggu lah notis sebulan. Apa ada hal..

Namun di sebaliknya, kita seakan setuju dengan segala yang berlaku ke atas diri kita. Terpaksa mengikut telunjuk demi hasil bulanan yang tidak pasti akan kita dapat di mana-mana. Mentang-mentang keadaan ekonomi sekarang ni semakin mendesak. Gaji RM5K ke bawah kan masih di tahap miskin.


Realiti semakin menyesakkan.

Adakah mereka sudah kaji baik buruk dari semua aspek sebelum semuanya sebulat suara? Tahukah mereka keadaan rakyat yang semakin terumbang ambing.

Tak kerja salah, kerja salah. Apa yang betul?






Nota Kaki : T_____T

  • Share:

You Might Also Like

10 comments

  1. moga dipermudahkan sgla urusan.. :)

    BalasPadam
  2. Management taknak tukar yer...Macam-macam sekarang ni

    BalasPadam
  3. kesian kita yg mkn gaji kena ikut org atasan...saba je lah..

    BalasPadam
  4. Di Kedah pun mcm tu jugak..cuti Jumaat & Sabtu hanya utk jabatan Kerajaan. Pejabat swasta ada kerajaan mereka sendiri, hehehehe...

    BalasPadam
  5. mula2 mmg rasa susah . lama kelamaan akan jadi biasa ... alah bisa tegal biasa .

    BalasPadam
  6. Semoga dipermudahkan segalanya... aamiin.

    BalasPadam
  7. macamana situasi ibu bapa y bekerja ye?kalau keje 6 ari seminggu..mmg tak jumpa ank la..

    BalasPadam
  8. inilah problemnya..cuba diselaraskan,taklah kita yang dok jadi org bawahan ni rasa terbeban..

    BalasPadam
  9. semoga masalah dapat diselesaikan segera...

    BalasPadam
  10. hanya mampu membaca dan mendengar mar.. semoga tabah..

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.