Cara Pakai Face Mask Yang Betul

12:00 PTG

Assalamualaikum
Cara Pakai Face Mask Yang Betul | Tidak jerebu tidak apa tiba-tiba muncul cerita mengenai face mask atau penutup mulut dan hidung. Berikutan kisah INI, sudah menjadi rutin pula untuk memakai face mask. Meskipun batuk dan selesema sudah kebah, saya terus memakai face mask atas sebab persekitaran pula.


Kalau dilihat, face mask mempunyai dua warna yang berbeza di setiap belahnya. Kan? Di sini saya kongsikan cara pemakaian face mask yang betul. 

Semasa jerebu atau selsema.
- Bahagian berwarna putih patut menghadap muka kita dan bahagian berwarna lain menghadap luar. Ini kerana ian mengandungi tapisan untuk menapis mikroorganisma daripada tersebar kepada orang lain.

- Pegangn face mask dengan kemas dan tekan perlahan di bahagian hidung untuk memastikan ia berada di kedudukan selesa.

Jika dalam keadaan sihat.
- Jika anda sihat atau tidak selsema, bahagian putih harus menghadap keluar untuk melindungi kita daripada mikroorganisma daripada tersebar kepada kita.

Selsema dan batuk sudah hilang. Cuma persekitaran agak tidak.bersih.

Sumber: [SINI] dan [SINI]



You Might Also Like

8 comments

  1. Ohh baru tahu. Thanks for sharing

    BalasPadam
  2. baru teringat nak bawa face mask ni pagi tadi.. tp terlupa pulak nak amik.. adoiii

    BalasPadam
  3. oh, akk selalu pakai biru keluar. tak tahu lain cara pun ada utk kegunaan berlainan.

    BalasPadam
  4. hehheeh ingat sama je pakai nya... rupanya ada beza2...
    tq utk info tau

    BalasPadam
  5. Haa, dri hari tu nk gugel, asyik lupa jahh, tq reminderrr

    BalasPadam
  6. el ni bawa moto..haruslah pakai mask..tp nak beli hat comey2 skit..barulah best skit kan..hahaha mcm2 el ni kan mar

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.