Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Andai Itu TakdirNya


Bestnya kan andai aku di rumah hari ini. Pagi-pagi tak perlu rushing bersiap ke tempat kerja. Dalam kesejukan pagi, masih berbungkus dengan selimut. Tidur sambil memeluk anak dara kesayangan. Comelnya dia ketika sedang nyenyak tidur.

Pinjam dari Google

Tambah best lagi kalau suami kesayanganku mengigau, tergesa-gesa masuk bilik air, keluar, start enjin motorsikal. Dan tahu-tahu dia bawa pulang bungkusan nasi lemak kukus daun pisang.

Ohhh.. sweetnya. Celik-celik mata, sarapan sudah terhidang. Best sungguh sesekali dapat bangun lambat. Bersama aroma milo panas yang aku baru buat bila suami tercinta mengejut aku bangun setelah dia pulang bersama nasi lemak kukus daun pisang.

Pinjam dari Google

Hakikatnya, pagi isnin aku hari ini adalah seperti hari- hari isnin yang lain juga. Tetap kelam kabut bersiap kerana setiap kali hari isnin tiba aku akan jadi malas entah kenapa. Monday blues katanya.

Sempat singgah di gerai nasi lemak tepi jalan untuk sarapan pagi sebelum memulakan kerja. Bukan nasi lemak kukus daun pisang yang aku dambakan, tetapi syukurlah ianya tetap nasi lemak dan ada daun pisang pembangkit selera. Sedap juga tau. Habis licin sebungkus kecil RM1 itu kubedal.

===================================

Pinjam dari Google





Nota Kaki : En.suami bercuti hari ini dan aku sangat jeles...



Catat Ulasan

18 Ulasan

  1. aku rasa jeles kalau pg ni ko dpt mkan nasi lemak sebaik bgun tidur.. bukan dalm mimipi ek..
    aku dah bnyak kali suruh laki aku baut ala suprise gitu..
    idoknya...

    BalasPadam
  2. bile mengenangkan esok cuti lagi la malas nak keje arinie kan..

    BalasPadam
  3. tapi suami saya selalu buat gitu
    tau-tau nasi lemak dah ada atas meja
    time gini tahu dia sayang kat kita...hehe
    saya pun kelam kabut pasgi tadi
    1st day bekerja arini setelah lama MC..hehe

    BalasPadam
  4. Nasib baik tak dapat nasi lemak kukus daun pisang, kalau tidak memang saya pun jealous. Huhuhu.

    Samalah kita, hari ni kena kerja. Cuma bezanya di sini, jalan lengang takda jem. Rasa macam pelik pulak. Puas hantuk kepala kat stereng nak sahkan kita tak bermimpi *confirmed statement tipu ni*

    BalasPadam
  5. kena tunggu hari cuti la ..hehe..InsyaAllah..satu hari nanti adalah rezeki untuk tak tergesa2 ke tempat kerja tu..mana tau dapat durian runtuh,boleh jadi puan besar kat rumah..heheh

    BalasPadam
  6. Ohhhh rupanya dalam anganan aje ye Mar.. hakikatnya kena bekerja juga hari ni kan.. senasiblah kita huhuhu..

    BalasPadam
  7. Esok cuti tak, esok boleh la layan nasi lemak dengan husband ^_^

    BalasPadam
  8. tak pe la ... esok blh saambung tidur lepas subuh . kan cuti ...

    BalasPadam
  9. Cutenya kucing peluk doll tu.. monday blues tu biasa.. tp KM semalam happy bos tak dak haha..

    BalasPadam
  10. ohhh bestnya angan angan tu Mar.....Okje pun mengangan angankan cenggitu suatu masa dulu....tp bila dah berhenti tak delah jugak tido sampai siang sambil peluk anak dara hehe...

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code