Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Petua Melangsiangkan Tubuh


Artikel ini dikongsi oleh kakak ibu yang sedang seronok bercuti di Sarawak sekarang ni. Sudah selamat tiba di Sarawak pagi semalam bersama emak dan abah. Cuti sekolah sudah bermula kan. Seronok pula menjadi guru, cuti sekolah je dapat cuti panjang.


Sumber dari majalah mana, ibu tidak ketahuan. Harap maklum.


Bahan-bahan :

2 biji oren
1/2 biji lemon
2 batang seleri
* Kupas kulit dan potong buah menjadi kecil.

Cara membuat :
- Masukkan buah-buahan yang sudah dipotong ke dalam pengektrak.
- Ekstrak jus buah-buahan ini, minum dengan segera agar khasiatnya terjamin.
- Anda juga boleh gabungkan buah oren, mangga dan pear.

Manfaat :
Buah-buahan ini tinggi dengan serat membantu tubuh menyerap nutrien yang lebih baik, membantu memproses penghadaman dan melangsingkan tubuh.









Catat Ulasan

16 Ulasan

  1. Tq, nti nak cuba try la. Takut nk makan ubat-ubat ni.

    BalasPadam
  2. waa... memang tips yang murah dan berbaloi..

    BalasPadam
  3. Langsing dengan cara semulajadi insyaAllah berkesan. :D Tapi kena istiqamah lah hehe

    BalasPadam
  4. yg senang mcm ni pon kdang2 malas nk buat hehee...

    BalasPadam
  5. bagus juga resepi turunkan berat badan ni..tp untuk org yg tak rajin macam sy ni apa pun tak boleh.hehe

    BalasPadam
  6. lemon di campur pulak dengan oren.erm..sedap tu..bayang kan je pun dah terliur..

    BalasPadam
  7. Wahh... pasti tubuh saya akan lebih langsing ni... :D

    BalasPadam
  8. http://leestrawberry.blogspot.com/2014/09/liebster-award3.html jmput dtg ya umiii...kee ada tag umi kat libster award.. :)

    BalasPadam
  9. asben iols rajin beli seleri tu tp iols lak malas nak blend semua hahaha..aci x suh dia wat sendiri..iols xde ms dah skrg anak2 rmi..tp lau suh dia..smpai seleri tu jd kulat pun x buat2 hahaha

    BalasPadam
  10. Suka baca tapi malas nak buat. Makanya memang susahlah nak kurus kalau gitu gayanya :)

    BalasPadam
  11. nanti lepas pantang boleh try!hheee

    BalasPadam
  12. minum? masam dak?
    gerun dengar bab minum-minum ni

    BalasPadam
  13. Kalau rajin boleh le buat hehe.....
    Pernah dulu ada sorang kakak tu dia minum limau kasturi tiap tiap hari mmg kurus.....
    Boleh kena gastrik tak......

    BalasPadam
  14. Boleh cuba ni...sebab Diana pun takut nak makan ubat untuk diet....hehe

    BalasPadam
  15. nak try.. hihi.. amat memerlukan ni.

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code