Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Bila Tiba


Penangan cuti hujung minggu, menghasilkan monday blues di pagi Isnin. Giler malas!!!

Semalam petang lebih kurang jam 2 petang, hujan turun dengan lebat. Lebat luar biasa berserta guruh dan kilat. Berdentam dentum. Memang seram dan menakutkan. Baik-baik mata kuyu, segar terus dek kerana terkejut dan takut.

Ketika itu terbayang video tsunami dan berlatar belakangkan lagu kumpulan ungu bertajuk "Bila Tiba". Seram sejuk satu badan.

Ajal tidak berganjak walau sesaat. Bila ajal memanggil, ke mana kita boleh lari?





Nota Kaki : Insaf





Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. semalam cheras pun angin kuat sangat.... tkut tapi syok.. ehh...

    BalasPadam
  2. subhanallah..

    BalasPadam
  3. Kuat angin kan smlm..ramai yg post... Lagu "bila tiba" tu sllu dngr kt opis ni..peberet song mengingatkan ttg mati...

    BalasPadam
  4. assalamualaikum
    selamat pagi
    singgah pagi :)
    sory hari ini anum bz skit..

    BalasPadam
  5. Saya kalau dengar lagu tu, terus rasa takut nak menghayati bait-bait liriknya. Yalah, ajal maut tak cepat, tak lambat walaupun sesaat.

    BalasPadam
  6. Sya x tau lagu tu.. tapi semalam Kami kat melaka nak balik pahang, panasnya yang amat..

    BalasPadam
  7. Btol tu dgr lgu tu rse sayu n insaf j..dgn lirik2nya..takut lk..
    Smlm sini trganu panas sgt2..hri ni pun pns

    BalasPadam
  8. smlah ngan el pun fikir cam mar gak
    ritu kat penang ribut angin kuat hujan lebat..kilat sambung menyambung
    bangun tgh2 malam tgk anak2..pas2 xleh nak lelap..tiba2 mcm2 dok fikir tsunami lah..kiamat ke ni takutnye..w/pun kita ni byk kekurangan..tp apa yg sdih bila keaadaan mcm tu kan..igt anak2..takut terpisah ngan anak2 huhu w/pun diorg harta pinjaman..huhu sedih plak

    BalasPadam
  9. Suka dgr lagu tu, mmbri keinsafan.betapa kerdilnya diri kita

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code