Advertorial

Jamu Susuk Dara (JSD) Ada Di SINI!!!

11:30 PTG


.:: Entry ini akan dipin selama 2 hari ::.
Sila scroll ke bawah untuk baca entry-entry baru


Jamu Susuk Dara (JSD) adalah produk yang sudah tidak asing lagi di pasaran. Dipercayai warisan sejak tahun 1850an. Apa yang penting produk ini memenuhi standard kelayakan permintaan kerajaan Malaysia. Produk ini tidak melibatkan sebarang kuasa sihir atau ilmu hitam. Ianya adalah herba tulen tanpa bahan pengawet.

Ibu percaya produk JSD sudah tidak asing lagi malah ramai yang sudah mencuba dan merasai kehebatannya. Jom kita intai dan ketahui sendiri kelebihan setiap produk JSD.


Jamu Pengantin Dara (JPD)
- Bertujuan merapat dan mengetatkan faraj, boleh menyerap dan mengeluarkan kotoran, menyerap keputihan, darah beku dan mengecutkan rahim.

Jamu Aku Dara (JAD)
- Membantu menambahkan tenaga badan, merawat masalah keputihan dan senggugut serta melancarkan peredaran darah dan memecahkan lemak dalam badan.

Masker Vagina (MV)
- Dicipta untuk merawat masalah kegatalan di miss V, menegang dan merapatkan bibir faraj serta memberi keselesaan pada mereka yang kerap berpeluh atau lebihan lendir.

Feminine Wash (FW)
- Merawat keputihan dan kegatalan di mana ia bertindak membasmi kuman dan fungus.
- Si pemakai akan berasa nyaman dan memberi keselesaan pada mereka yang kerap berpeluh.
- Boleh tahan hingga 2 bulan penggunaan.

Intim Gel (IG)
- Bertindak merawat keputihan dan membasmi kuman selain mampu meningkatkan keghairahan dan nafsu syahwat hingga memberikan kepuasan maksima.

Lelaki Jutawan (JLJ)
- Menambahkan tenaga, meningkatkan kecergasan, meningkatkan nafsu syahwat, melawas dan mengeluarkan angin dalam badan dan badan akan terasa ringan. Jamu ini amat sesuai untuk lelaki yang sudah berumah tangga.

Minyak Ikat Kasih (MIK)
- Bertindak sebagai pelincir, juga boleh digunakan untuk memontok dan menegangkan payudara dan punggung.
- Ia boleh membesar dan mengembangkan zakar.

Coklat Love Habibi (CLH)
- Selain menambah stamina, ia boleh membuang angin dalam badan serta melawaskan pembuangan air besar.
- Ia juga bertindak memanaskan badan dan meningkatkan nafsu syahwat.

Jamu Jalinan Cinta (JJC)
- Bertujuan untuk melancarkan peredaran darah, membuang angin dalam badan, mengeluarkan darah kotor dalam badan seperti darah nifas, mempercepatkan proses penyembuhan luka, kudis, bisul, kayap, nanah dan luka selepas pembedahan.
- Jamu ini juga boleh memperbanyakkan air susu.

Jamu Emas (JE)
- Supplemen menurunkan kadar gula dalam darah dan disyorkan untuk pesakit yang menghidap kencing manis.

Magic Body Slim Soap (MBSS)
- Pengelupasan akan berlaku secara semulajadi. Kulit akan kelihatan cantik, tegang, licin dan lembap.
- Ia juga bertindak menghilangkan kesan parut seperti rekahan selepas bersalin serta menghilangkan kotoran seperti kerak dan daki.

Medicated Deep Heat Lotion (MDHL)
- Sapukan di bahagian yang berlemak dan lotion ini boleh memecahkan lemak untuk mendapatkan bentuk badan idaman.
- Boleh digunakan sebagai minyak urut di tapak kaki untuk kesan refleksologi.
- Boleh juga disapu dibahagian terseliuh agar tidak masuk angin.

Collagen Delimalicious White (CDW)
- Memperbaiki struktur kulit agar kelihatan cerah, gebu dan tidak kusam.
- Mengecilkan liang pori-pori, menghilangkan kedutan dan lingkaran gelap bawah mata serta menyihatkan kuku dan rambut.
- Produk ini diperkaya dengan astaxanhin, vitamin C dan campuran herba terpilih.

Berynna Vitamin C
- Mengandungi 7 herba sunnah.
- Membantu meningkatkan tahap IQ, menerangkan hati dan menguatkan daya ingatan serta hafalan.
- Meningkatkan kadar hemoglobin dalam darah ibu mengandung.
- Disyorkan juga untuk kanak-kanak yang kurang aktif.

Magic Seri Cahaya Soap (MSCS)
- Sesuai untuk kulit muka berminyak dan berjerawat lebih-lebih lagi jerawat batu.
- Bertindak melembut dan menghaluskan kulit wajah, kulit bebas minyak.

Magic Clear Sinus Soap
- Bertindak menghilangkan hama resdung dan mencegah hidung tersumbat.
- Mengurangkan kegatalan pada mata dan muka.
- Menghilangkan jerawat, bintik-bintik hitam dan parut nipis di muka dengan membunuh bakteria punca jerawat.
- Mencerah, melembut dan menyegarkan kulit muka.

Bedak Seri Cahaya (BSC
- Menghilangkan bintik hitam dan parut jerawat serta melicinkan kulit muka.
- Menghilangkan resdung dan gatal-gatal di bahagian muka dan hidung.
- Merawat masalah hidung berbau busuk, mata berair dan jerawat kasar.

Jamu Seri Cahaya
- Merawat masalah resdung yang berpunca dari alahan cuaca dan makanan.
- Mengurangkan masalah selesema, bersin dan gatal-gatal diseluruh muka terutama hidung, kerongkong dan telinga.
- Mengurangkan masalah hidung berbau busuk.



Buat pengetahuan semua, JSD memberikan khidmat rundingan secara percuma di mana ia mengamalkan prinsip rundingan sebelum jualan.

Untuk mendapatkan khidmat nasihat produk mana yang lebih sesuai dengan anda, adalah dinasihatkan agar mendapatkan khidmat nasihat dari pengedar yang sah. Bukan sekadar khidmat nasihat, dapatkan juga harga yang terbaik!



Boleh SMS/ WhatAp/ WeChat
Aida
019-3168231

Bagi mereka yang duduk di kawasan JB, boleh hubungi Aida laju-laju. Yang duduk luar dari JB, jangan risau, korang masih boleh dapatkan khidmat nasihat Aida, produk juga boleh di pos. Dapatkan harga yang menarik dari Aida. Yang penting dari pengedar yang sah!





Luahan Hati

Buntu

4:00 PTG


Pinjam dari Google


Ada ketika, kita akan mengalami, tiba-tiba terasa buntu, termangu sendiri, seolah hilang hala tuju.

Kaki yang melangkah seolah-olah terhenti di situ tetapi hakikanya perjalanan jauh lagi. Hilang arah. Mata yang melihat, tidak mampu melihat hala tuju, hati seakan resah antara mahu meneruskan atau tidak.

Jika diteruskan, takut jatuh. Andai diteruskan, tidak tahu jalan itu sejauh mana dan takut kiranya destinasi tidak terhenti.


Blog Janji Kita

Pageview Hot #2

12:00 PTG


Klik untuk lihat lebih jelas


Komen dari tanpa nama - Klik untuk lihat lebih jelas

Komen dari tanpa nama - Klik untuk lihat lebih jelas


Klik untuk lihat lebih jelas


Tak sangka masih lagi berada di atas. Banyak komen dari tanpa nama menunjukkan ramai yang menonton filem dari seberang ni. Banyak persoalan timbul dan saya memang tidak faham. Sejujurnya tidak suka cerita yang tidak faham seperti ini.

Kenapa perlu tahan nafas?

Kenapa lembaga tu tidak dapat mengesan manusia yang menahan nafas?

Lembaga tu pula jenis apa? Nak kata boogeyman jauh sekali.

Apa motif hantu-hantu yang berkeliaran di dalam rumah tersebut? Sekadar untuk menakut-nakutkan penonton?

Apa kaitan lagu Nina Bobo dengan lembaga tersebut?

Yang paling tak faham, cara mengurung lembaga tersebut dengan menyusun daun terup? Banyangkan daun terup yang disusun seperti piramid, sudahlah mahu menyusunnya sangat menguji kesabaran, senang pula runtuh walaupun hanya ditiup oleh budak sekecil Aisyah.



Nota Kaki : Astro macam takde modal nak tayang movie, asyik ulang-ulang 100x




Islam Agamaku

Kewajiban Solat

8:30 PG



Satu perkongsian yang cukup menarik dari whatAps group. Saya sendiri tertanya-tanya, benarkah ada signboard begini?


Tabik spring kepada pencipta kata-kata yang penuh makna ini. Kata-kata yang agak santai tetapi agak menusuk kalbu.

Dalam kelekaan kita mencari rezeki, solat jangan lupa. Saya akui kadang kala situasi kerja yang mendesak membuatkan solat terlengah tetapi berusaha sebaiknya agar solat terpelihara. Rezeki tidak akan kita perolehi tanpa izin dariNya, usah sombong untuk bersyukur.


SOLAT bukan part time, sometime, next time, no time.
SOLAT mesti FULL TIME, ON TIME, OVER TIME.
Kerana MATI ANYTIME


Makan Gaji

Jeruk Mangga + Epal Asam Boi

4:00 PTG



Asyik tengok korang je kan upload mangga asam boi ni, so saya pon tanpa segan silu upload juga. Ini cerita minggu lepas. Order dari kawan tempat kerja punya kakak sepupu. Yapeda bahasa. Arhhh lantak la. Ini pun dah tinggal suku baru teringat nak snap gambar. Sedap hingga termimpi-mimpi.

Saya suka epalnya. Kombinasi epal dan asam boi memang sedap. Ke sebab saya suka jus epal asam boi?? Kalau buat sendiri, memang boleh dapat banyak ni. Bila dah rasa, harapnya dah tak ngences bila tengok gambar di wall facebook, tetapi jangkaan saya meleset kerana kerap kali terliur bila nampak gambar ni. Uhhhh... 

Memang kuat penangan mangga asam boi ni. Di mana-mana ada dah. Memang laris. Menjadi fenomena di mana proses pengeluaran air liur tu menjadi berganda-ganda.

Cara membuatnya juga tidaklah rumit mana. Potongkan pelam dan mangga tidak terlalu tebal agar mudah menyerap. Hiris cili burung. Masukkan gula ikut kesukaan. Bubuh asam boi ikut kesukaan juga. Rasa asam boi tu pun dah masin-masin kan, takyah letak garam pun tidak mengapa. Simpan dalam peti ais semalaman. Keesokkannya sudah tersedia untuk dimakan. Macam acar buah tu je kan.



Nota Kaki : Lepas ni agak-agak apa pula yang melanda ya??

Blog Janji Kita

Motif Pengiklanan Mini

12:00 PTG



Pengiklanan yang saya lakukan bukan terlalu mahu mengaut untung. Terus terang saya katakan, untung sekadarnya. Apa jua saya terima, ianya adalah rezeki. Saya tidak terlalu menyasarkan keuntungan. Tujuan utama membantu rakan-rakan yang mahu mengembangkan barang dagangan mereka khususnya di Johor. Kita sendiri tahu, perniagaan online yang sangat hot dan berlambak-lambak. Hanya kita sebagai pelanggan perlu bijak memilih.

Iklan-iklan yang mula bertapak di blog Janji Kita ini, bukan sekadar tangkap muat. Semua produk adalah asli dan si peniaga juga saya sangat kenal. Niat membantu, biarlah dari orang terdekat terlebih dahulu. Saya kenal dia, dia kenal saya. Sama-sama percaya dan rezeki dikongsi bersama walaupun sedikit. Dia dapat kembangkan perniagaannya, saya turut gembira kerana berjaya membantu.

Tidak kira apa jua barang dagangan asalkan ianya tidak mendatangkan mudarat kepada pengguna dan disahkan HALAL. Saya sudi membantu. Boleh hubungi saya melalui email mar84nadzri83@gmail.com.

Sudi-sudikanlah klik apa jua iklan di blog Janji Kita ye.


=======================================================


Terima kasih Nuffnang atas kesudian memberikan CPUV lagi dan lagi. Walaupun amountnya agak mengecewakan tapi, bersyukurlah seadanya.





Nota Kaki : Tetiba berbangkit isu GST pulok..


Islam Agamaku

Fitnah Di Mana-mana

8:00 PG


Pinjam dari fb


Fitnah berlaku di mana saja, terjadi kepada sesiapa juga. Malah Rasulullah SAW pernah terkena kesan fitnah yang dikenakan terhadap isteri kesayangan baginda, Saidatina Aisyah. Kemudian, Allah menyucikan Saidatina Aisyah.

Fitnah terus berlaku dari zaman ke zaman. Zaman sekarang mungkin lebih teruk kerana impak dari laman sosial.

Allah mengingatkan dalam surah Al- Hujurat ayat 6, agar menyelidik terlebih dahulu setiap khabar yang diterima supaya tidak menyesal kerana mengambil tindakan yang terburu-buru.



Advertorial

Future Skin Malaysia (FSM) Produk Tidak Beracun Disahkan KKM

11:30 PTG




FSM adalah peneraju set penjagaan kulit yang menjimatkan masa. Ia berasaskan bahan-bahan semulajadi tempatan seperti ekstrak buah delima, kulit manggis, madu kelulut dan gluthatione dengan Kuasa Berganda. Kenapa kuasa berganda? Baca hingga habis ye.

Alami kecerahan seawal dua hari tanpa pengelupasan dan tidak melekit. Produk ini sesuai untuk semua jenis kulit dan peringkat umur malah selamat pada kulit bayi.

FSM dikilangkan dan pembuatannya 100% di Malaysia. Mempunyai kelulusan KKM, Halal dan IMP. Tiada bahan larangan / HARAM sepanjang production produk. Packaging yang menarik dan anggun.100 % produk bumiputera dan mengikuti piawaian yang diluluskan oleh Kerajaan Malaysia.

FSM mengandungi 2 jenis produk iaitu Super Gluta Honey Soap ll dan Super Moisturizer ll : Double Effect

Super?? Wow kedengaran sangat hebat bukan? Ianya 'super' kerana produk ini adalah multitask. Sebab itu juga ia menjimatkan masa. Jom terjah satu persatu produk yang superb ni.

 Super Gluta Honey Soap ll 

Melapis kulit wajah yang rosak dengan molekul-molekul hebat yang terdapat pada extract kulit manggis, delima, madu kelulut dan juga gluthatione.

 Bukan sahaja bertindak membersih kotoran dan mengawal minyak berlebihan pada kulit wajah tetapi sabun ini juga boleh dibuat scrub dan masker.

 Bertindak mengecilkan pori-pori terbuka, menghilangkan whitehead dan blackhead, menganjalkan kulit wajah dan bertindak sebagai anti penuaan.

 Tidak merengsa kulit wajah malah amat digalakkan menggunakan sabun ini pada bayi yang mengalami kulit sensitif selamat kerana ia tidak mengandungi bahan kimia berbahaya.

 Membantu merawat kulit wajah yg terbakar (burning) akibat penggunaan bahan berbahaya seperti merkuri dan hidroquinone.

 Merawat kulit wajah berjerawat, jeragat dan ruam.

 Boleh juga digunakan sebagai sabun mandian harian untuk mendapatkan kulit putih gebu kerana ia amat efektif dalam memperbaharui sel-sel kulit yang rosak.

  Super Moisturizer ll 
 Tidak melekit dan mudah meresap ke dalam kulit.

 Bertindak mengawal melanin di mana mungkin ia terhasil akibat minyak berlebihan, nanah jerawat, nanah bisul, kulit rengsa, kulit terbakar dari matahari terik atau dari bahan kimia produk kecantikan yang pernah digunakan.

 Mengawal pendarahan akibat luka terkena benda tajam.

 Memulih kulit rosak dari dalam.

 Memulih kurap susu, kurap air, gatal-gatal akibat alahan, sakit mata, pening kepala/ migrain, mengantuk berlebihan, bisul, terkena gigitan serangga berbisa, terkena air panas, terkena api dan hampir semua penyakit kulit.

 Boleh dijadikan sebagai primer mekap sebelum sapuan foundation, bbcream dan seangkatan. ~kesan kelihatan lebih glowing.

 Mengandungi partikel halus seakan lapisan loose powder.

 Bertindak sebagai pelembap, toner, krim malam, krim siang dan serum.

 Bertindak memulih, menghidrat, menganjal dan meremajakan kulit.

 Diadun dengan ayat-ayat suci Al-Quran.

 Sesuai digunakan pada lelaki mahu pun perempuan malah sesuai di semua peringkat umur!


Set ini selamat untuk bayi, kanak-kanak, remaja, wanita mengandung, wanita selepas melahirkan bayi dan warga emas. Amat sesuai untuk warga kota yang selalu kesuntukan masa, surirumah dan wanita bekerjaya. Siapa sangka lelaki bujang atau yang sudah berumahtangga yang mementingkan ketrampilan diri juga memilih FSM.


 Testimoni 
Masih kurang yakin? Jom layan testimoni pelanggan yang telah menggunakan produk ini. Segala maklumat yang dipaparkan adalah benar.










Dengan harga yang super berbaloi untuk produk yang super hebat ni!!
Jimat, lengkap dan cantik berseri! Nak tahu harga, pm ye..




Boleh dapatkan produk FSM dari pengedar kami yang sah.
SMS/ WhatAp/ Telegram
As
017 7383976

Facebook : D' maya Anggun



Nota Kaki : Iklan berlegar-legar di bahagian tapak iklan mini. Jangan lupa add friend facebook D'maya Anggun ye.


Advertorial

Kuah Rojak Kota Masai

2:00 PTG



Kepekatan kuah rojak yang mengiurkan. Memang sedap sesekali layan rojak di petang hari sambil menonton televisyen bersama seisi keluarga. Beli yang dah siap kat kedai, belum tentu sedap, kuantiti pun sedikit. Malas pula mahu keluar. Kan kan?

Kuah Rojak Kota Masai ini sebekas RM5. Homemade. Kuahnya pekat. Rasanya pula mestilah sedap. Ibu adalah penggemar rojak buah. Biasanya kalau beli, tak pernah makan habis sebab rasa pedas bila makan banyak-banyak. Rojak mestilah ada pedas-pedas sikit, baru ummppp, tak gitu?

Kuah Rojak Kota Masai ni, sedang-sedang rasa pedasnya. Kalau korang suka pedas-pedas lagi, tumbuk cili sendiri sebab style ibu suka yang tak pedas sangat, pijau lidah.

Potongkan epal, jambu, timun, sengkuang, perrggghh.. korang bayangkan perginya. Memang sedap tau. Ibu ada beli sebekas, sudah 3 round makan ramai-ramai. Stok buah dalam peti ais pun sudah licin. Kuah masih banyak bakinya. Boleh simpan kannn..

Yang tinggal berdekatan Masai dan Pasir Gudang boleh je rasa kesedapan rojak buah ini. Tempah je dulu, rasa akan kesedapannya. 

Boleh whatAp/ SMS/ Call
Aen 
011-2175 4240 / 012-7677 624



Nota Kaki : Lupa nak snap gambo rojak buah..ala korang rasa je memang sedap..