Kuah Rojak Kota Masai

By Mar Mansor - 2:00 PTG



Kepekatan kuah rojak yang mengiurkan. Memang sedap sesekali layan rojak di petang hari sambil menonton televisyen bersama seisi keluarga. Beli yang dah siap kat kedai, belum tentu sedap, kuantiti pun sedikit. Malas pula mahu keluar. Kan kan?

Kuah Rojak Kota Masai ini sebekas RM5. Homemade. Kuahnya pekat. Rasanya pula mestilah sedap. Ibu adalah penggemar rojak buah. Biasanya kalau beli, tak pernah makan habis sebab rasa pedas bila makan banyak-banyak. Rojak mestilah ada pedas-pedas sikit, baru ummppp, tak gitu?

Kuah Rojak Kota Masai ni, sedang-sedang rasa pedasnya. Kalau korang suka pedas-pedas lagi, tumbuk cili sendiri sebab style ibu suka yang tak pedas sangat, pijau lidah.

Potongkan epal, jambu, timun, sengkuang, perrggghh.. korang bayangkan perginya. Memang sedap tau. Ibu ada beli sebekas, sudah 3 round makan ramai-ramai. Stok buah dalam peti ais pun sudah licin. Kuah masih banyak bakinya. Boleh simpan kannn..

Yang tinggal berdekatan Masai dan Pasir Gudang boleh je rasa kesedapan rojak buah ini. Tempah je dulu, rasa akan kesedapannya. 

Boleh whatAp/ SMS/ Call
Aen 
011-2175 4240 / 012-7677 624



Nota Kaki : Lupa nak snap gambo rojak buah..ala korang rasa je memang sedap..

  • Share:

You Might Also Like

16 comments

  1. Sue guna rojak mak bee. Kuah rojak masai ni pun nmpk sedap.

    BalasPadam
  2. kalau hak yang duduk jauh cam saya boleh tempah juga ke? =)
    macam sedap aje nampak nyer tu

    BalasPadam
  3. Jrg sekali nmpk kuah rojak ni sis..nmpk sedapppp

    BalasPadam
  4. kat pasaran luar johor ada tak?/

    BalasPadam
  5. Kalau kat sarawak yang hitam sebegini kami panggil pitis..hihi..sedap

    BalasPadam
  6. fuh, pekatnya kuah tu..sedap ni makan dengan buah kegemaran..

    BalasPadam
  7. Sedapnya kuah rojak ni..kita suka makan dengan mangga dan nenas. bestkan...

    BalasPadam
  8. uihh sedap nya teringat plak kuah rojak mak bee

    BalasPadam
  9. Adoiii Mar ni saja buat okje terliur pagi pagi ni....Okje ada gak dalam esbok tu Kuah Rojak Mak Bee hihi.... Lagi sedap makan dengan jambukan Mar....

    BalasPadam
  10. Kalau tak rasa pedas-pedas di lidah, bukan lidah Melayu namanya, Mar. Aduh, jauhnya kat Kota Masai. Tak dapatlah nak mencuba ya!

    BalasPadam
  11. Salam. Hee kuah rojak masai yang sedap.

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.